Camp, Reus

Consum

Es posa en marxa la campanya «Bons Reus», una iniciativa que compta amb més d'un milió d'euros per incentivar el comerç i la restauració a la ciutat

Per Redacció

Presentació de la campanya d'impuls comercial a Reus
Presentació de la campanya d'impuls comercial a Reus | Cedida

L’Ajuntament de Reus va donar el tret de sortida, ahir, a la més ambiciosa campanya de suport al comerç, restauració i serveis local feta fins el moment. Es tracta dels ja coneguts Bons Reus, una iniciava emmarcada en el Pla de Reactivació Econòmica i Social per fer front a la covid-19, dotat en el seu conjunt per més de 4’5 milions d'euros, amb l’objectiu de recuperar la demanda als establiments de la ciutat. S'espera que l’impacte econòmic concret dels 80.000 Bons Reus que emetrem representin pel sector una injecció superior al 1’2 milions d'euros.

El calendari d’obtenció dels Bons Reus s’activa des d'avui dijous 17 de setembre. La ciutadania els podrà bescanviar i fer-ne ús adquirint productes i/o serveis als diferents establiments de la ciutat adherits a la campanya  des de demà mateix fins al diumenge 1 de novembre.

Funcionament

Pel que fa als ciutadans, que han d’estar empadronats a Reus, podran obtenir fins a un total de 20 euros de descompte, repartits en 4 bons de 5 euros que seran els que podran bescanviar.

Podran identificar visualment els establiments que participen a la campanya mitjançant un adhesiu al seu aparador o porta i també podran consultar el llistat d’establiments a la web www.bons.reus.cat on s’hi inclouen els adherits amb fotografia, dades de contacte, ubicació,  web pròpia, etc.

Segons la regidora Caelles, "es tracta d’un sistema àgil i senzill pensat per donar suport als establiments de la ciutat incentivant la compra dels ciutadans". Les persones interessades podran obtenir fins a 4 bons mitjançant possibilitats diferents:

  • Registrantse a la web www.bons.reus.cat i descarregant els 4 bons de 5 euros que al moment quedaran guardats al mòbil o bé es podran imprimir
  • Presencialment a l’Oficina de Turisme del Gaudí Centre (de 10 h a 14 h i de 16 a 20 h i diumenges i festius de 10 a 14 h)

Els bons tindran una caducitat de 15 dies des de la seva obtenció i caldrà mostrar-los a l’establiment per tal de gaudir del descompte. 1 bo serà per a una compra mínima de 15 euros, 2 bons per a una compra mínima de 30 euros, 3 bons per a una compra mínima de 45 euros i 4 bons per a una compra mínima de 60 euros.

Establiments adherits

Un total de 247 establiments de tipologies diverses s’han adherit fins a aquest moment a la campanya Bons Reus.

Un 31,4% dels comerços són de comerç de calçat, moda o complements; un 24,6% de restauració; els establiments de perruqueria i estètica són els següents, amb un 15%; articles per a la llar són un 6,8 dels comerços adherits; un 2,6% són joieries i, i finalment, un 2% correspon a alimentació (sempre justificant que han reduït la seva facturació durant el confinament). La resta, un 17,6% corresponen a altres establiments.

Un cop els Bons Reus es posin en circulació, els establiments adherits a la campanya, els podran acceptar aplicant el descompte als seus clients de manera immediata en el moment de la compra. Els bons justificats seran cobrats pels establiments mirjançant  transferència bancària la setmana següent.

Els establiments que compleixin els requisits d’adhesió encara es poden registrar al web https://bons.reus.cat introduint les seves dades i, un cop validats, formaran part del llistat d’establiments de Bons Reus.

La regidora de Promoció de Ciutat, Montserrat Caelles, ha explicat la bona acollida que que la campanya està tenint entre els establiments i ha manifestat que "comptem ja amb 247 establiments adherits i, tot i que  ho poden fer en qualsevol moment, vull animar comerços, restaurants, bars, i serveis a formalitzar aquesta adhesió a la campanya des del primer instant per aprofitar de seguida els avantatges dels Bons Reus i oferir els descomptes als seus clients".

Des de l’Agència Reus Promoció es realitzarà una formació en línia pels establiments adherits per tal de que coneguin el funcionament de la campanya i s’ha establert un servei d’atenció telefònica i per correu electrònic per poder resoldre els dubtes. Per altra banda, s’ha previst una campanya de comunicació per reforçar la difusió de Bons Reus que inclou  des de publicitat a xarxes social, ràdios i televisió i opis.

Col·laboració públic privada

La campanya Bons Reus és possible gràcies a la col·laboració de la Cambra de Comerç, Indústria i Navegació de Reus, la Unió de Botiguers de Reus i Tomb de Reus. Montserrat Caelles ha explicat que "el futur passa precisament per iniciatives de col·laboració público-privada com els BonsReus, liderada des del consistori, però en col·laboració amb les entitats comercials de la ciutat i la gestió de la Cambra de Comerç, una manera de treballar de la qual n’estem molt satisfets i que esperem poder repetir en un futur".

Comenta aquest article