El gabinet de comunicació de l’Ajuntament de Cambrils participa en unes jornades virtuals de govern digital
La primera sessió s’ha centrat en el canvi cultural de l’administració i les noves formes de relació amb la ciutadania
El gabinet de comunicació de l’Ajuntament de Cambrils va participar ahir a la primera sessió de les jornades virtuals “Moments Govern Digital”, que s’ha centrat en el canvi cultural de l’administració i les noves formes de relació amb la ciutadania. La iniciativa està organitzada pel Consorci AOC amb la col·laboració de la Diputació de Girona.
Aquesta primera sessió es va dividir en tres blocs sobre la cita prèvia, l’assistència en la tramitació digital i la comunicació a través dels mitjans digitals. Dins d’aquest tercer bloc, les tècniques de Cambrils van compartir la seva experiència en la gestió de les xarxes socials institucionals amb una exposició inicial i un torn obert de preguntes i debat per intercanviar idees.
Entre altres qüestions, la xerrada ha servit per explicar com han evolucionat les xarxes i s’han convertit en un canal imprescindible de comunicació directa i bidireccional, com funciona el servei d’escolta activa, quina ha estat la resposta de la ciutadania, quins reptes planteja la gestió de les demandes i el treball conjunt amb tots els departament per atendre les persones usuàries, de quina manera s’han aprofitat i potenciat les xarxes durant el confinament i quines són les tendències de futur per seguir avançant cap a un model d’administració cada vegada més transparent i obert.
L’Ajuntament de Cambrils, que va ser l’únic representant de la demarcació, va ser seleccionat per participar a la jornada com un exemple de bones pràctiques en la gestió de les xarxes socials. A sessió d’ahir, que van seguir unes 400 persones de diferents administracions públiques, també hi van participat personal tècnic dels Ajuntaments de Girona, la Palma de Cervelló, Teià, Terrassa, Palau-solità i Plegamans, Tremp, el Consell Comarcal de la Garrotxa i el Ripollès, la Diputació de Girona i el Consorci AOC.
Les intervencions van servir per reflexionar sobre el futur de les relacions entre l’administració i la ciutadania, descobrir com pot ajudar la tecnologia a millorar aquestes relacions, conèixer les eines i canals digitals que estan implantant els locals per oferir una atenció més personalitzada i àgil, aprendre de les bones pràctiques, compartir les millors iniciatives i intercanviar idees en matèria d’assistència a la ciutadania, amb ens locals amb les mateixes inquietuds i reptes.
La jornada continuarà amb una segona sessió el 12 de novembre sobre noves formes de treballar a l’administració pública per descobrir noves maneres d’organitzar-se, de fer equip i col·laborar, així com les eines de treball a distància per facilitar la relació amb la ciutadania. En aquest cas, també hi participarà una tècnica del Departament de Noves Tecnologies per explicar la implantació del teletreball i l’aprovació d’un protocol pioner.