Economia
Oliver Klein, regidor de Promoció Econòmica: «Estem treballant en una segona fornada d'ajudes»
El Departament de Promoció Econòmica de l'Ajuntament està treballant en diferents línies i accions per tal de reforçar el teixit comercial, empresarial i de la restauració donada la complicada situació
El Departament de Promoció Econòmica de l'Ajuntament està treballant en diferents línies i accions per tal de reforçar el teixit comercial, empresarial i de la restauració donada la complicada situació econòmica actual per la pandèmia de la covid-19. El regidor de Promoció Econòmica –Oliver Klein– va ser l'encarregat de donar compte de tot plegat arrel d'una pregunta formulada pel PSC en la darrera sessió plenària del passat 26 d'octubre. La portaveu socialista –Ana López– va preguntar sobre l'estat de les ajudes directe que s'havien anunciat pel govern municipal, així com si tenien previst fer algun tipus de vals de descompte per reactivar les compres als establiments locals.
Pel que fa a les ajudes directes a l'empresariat que el govern municipal va anunciar mesos enrere –per valor de 200.000 euros–, Klein va comentar que és una competència que calia demanar a la Generalitat i que ja està a punt de resoldre. "Són les primeres línies d'ajudes directes als establiments perjudicats per la covid-19 i li avanço que estem treballant en una segona formada d'ajudes que s'anunciarà en un futur, perquè el que volem és mantenir l'ajuda en el temps". Pel que fa a les ajudes anunciades per la Generalitat per als establiments de restauració i els centres d'estètica, Klein va explicar que s'està en contacte amb les associacions i els grups interessats per tal de facilitar-los tota la informació i donar suport en la seva tramitació.
Iniciatives per reforçar el sector comercial i de la restauració
En aquest punt Klein va explicar algunes de les accions que ja s'han posat en marxa i d'altres que ho faran properament. "Tenim quantitat d'iniciatives com la campanya a favor del comerç de proximitat que ja està en marxa, un market place digital que també estem recolzant i una campanya de Nadal que també serà especial. També donem a conèixer els establiments –que ofereixen serveis a domicili i menjars per a emportar– i ho fem via web, amb un format més interessant i més àgil i perquè la seva localització sigui més fàcil".
Pel que fa a les properes jornades gastronòmiques –les dels fideus rossos–, el regidor de Promoció Econòmica va anunciar que "no sabem com es desenvoluparà però el que es vol és que sigui una campanya forta a través del take away (per emportar). Sobre els vals de descompte per gastar en botigues locals, Klein va explicar que s'està estudiant el tema i s'està plantejant amb els botiguers. "Tot plegat es podria fer amb els diners del pla de dinamització comercial, ho estem negociant i ja n'informarem" va dir.