Informació general

Successos

Troben restes de l'avioneta desapareguda a més de 100 metres de profunditat davant la costa del Delta de l'Ebre

Dos vaixells de l'Armada participen en la recerca de l'aeronau de l'Aeroclub de Reus on viatjaven dues persones

Per ACN

Imatge d'un dels vaixells de l'Armada espanyola que està realitzant les tasques de recerca
Imatge d'un dels vaixells de l'Armada espanyola que està realitzant les tasques de recerca | Cedida
Els equips de recerca van trobar, ahir dilluns al matí, a més de 100 metres de profunditat, restes de l'avioneta desapareguda dimarts passat davant el Delta de l'Ebre quan feia el trajecte entre Eivissa i Reus. En concret, la troballa la va fer un dels dos vaixells de l'Armada espanyola que es van desplaçar aquest dilluns a la zona. Els bucs "Sella i Neptuno" van iniciar la recerca en la darrera posició coneguda abans del sinistre, realitzant passades amb els seus sonars, que permeten obtenir una imatge d'alta resolució del fons marí. Després d'identificar un objecte que podria correspondre's amb l'aeronau, es van apropar i el van gravar en vídeo. De les imatges obtingudes del sinistre es va constatar la matrícula EC-HCA de l'avioneta, el que va permetre confirmar que es tractava de l'avioneta accidentada.
 
Recordem que l'avioneta Piper Seneca tenia previst aterrar dimarts passat al vespre a l'aeroport de la capital del Baix Camp però el contacte es va perdre cap a tres quarts de set de la tarda, mitja hora abans de l'arribada prevista. La desaparició es va produir a unes 40 milles nàutiques –uns 75 quilòmetres– al sud de l'aeroport, al mar Mediterrani. El cas està sota investigació judicial.
L'avioneta la comandaven i tripulaven dos pilots experimentats. Un d'ells és Marc Francesch, de 42 anys, vicepresident de l'Associació de Càmpings de Tarragona i president de Junts per Catalunya a Torredembarra. L'altre és un home de 36 anys, David Garcia Vargas, agent dels Mossos d'Esquadra de la comissaria de Cambrils.

El passat divendres al migdia, el mal temps i les condicions del mar van obligar a suspendre els treballs de recerca, que anaven a càrrec d'un avió C-235 del Servei Aeri de Rescat de l'exèrcit de l'aire espanyol. Efectius de Salvament Marítim també havien col·laborat en la cerca de l'aeronau desapareguda.

Comenta aquest article