Embarcacions
La curiosa història de l'Aris Tima, remolcat des del port de Maó al de Cambrils després de ser venut per 153 euros
L'Aris Tima, un vaixell de 41 metres d'eslora i 9 de mànega i que portava nou anys abandonat al port de Maó, reposa a l'escar del port de Cambrils des de fa uns quants mesos
Un vaixell de 41 metres d'eslora i 9 de mànega reposa al varador del port de Cambrils des de fa uns quants mesos. Aquest vaixell, l'Aris Tima, va estar atracat durant nou anys al port de Maó després de patir un incendi i posteriorment ser abandonat pels seus propietaris. Ara fa un any va ser venut per la quantitat de 153 euros després que l'Autoritat Portuària de Balears arribés a fer fins a quatre subhastes que van quedar totes desertes. Finalment es va vendre per aquesta quantitat i aquest passat mes de febrer el vaixell va ser remolcat fins el port de Cambrils.
Un vaixell de pesca reconvertit en habitatge
L'Aris Tima es va construir l'any 1983 a Holanda com a vaixell destinat a la pesca i amb un altra nom, el de Willem Adriana. L'any 2009 va ser reconvertit en habitatge per una parella holandesa i batejat amb el nom d'Aris Tima. Però dos anys després, concretament el 23 de febrer de 2011, va patir un incendi quan estava atracat al Cos Nou del port de Maó. Els propietaris se'n van desentendre i una anys més tard, l'Autoritat Portuària de Balears va procedir a subhastar el vaixell. Es van arribar a fer fins a quatre subhastes i totes van quedar desertes. El preu de sortida de la primera subhasta va ser de 580.000 euros i es va anar baixant en els successius intents de venda, sense aconseguir el resultat desitjat. Arran d'això, el juliol de 2018, l'Autoritat Portuària de Balears va arribar a tenir la possibilitat de desguassar aquest vaixell. Però no ho va fer i després de diversos intents d'executar la venda directa de l'embarcació, el novembre de 2019 l'Aris Tima es va vendre a un particular pel preu de 153 euros.
Contenciós judicial pel mig
Després de tants anys amb el vaixell atracat al moll del port de Maó i sense que ningú mostrés interès, la venda va estar envoltada per la polèmica. En aquest procés de venda final hi havia hagut un altre grup de gent interessat a comprar el vaixell però a un preu encara inferior als 153 euros i que el volien destinar a un projecte d'investigació. L'Autoritat Portuària de les Balears va vendre el vaixell pels 153 euros però el grup que havia presentat l'altre proposta de preu va recórrer a la justícia i va presentar un contenciós ja que havia formalitzat una segona oferta que millorava la seva anterior i la dels 153 euros. Aquest grup argumentava que aquesta segona oferta s'havia tramitat de forma adequada i que havia d'haver estat acceptada per l'Autoritat Portuària de Balears, cosa que aquest organisme no havia fet. Aquest grup no volia que el vaixell marxés del port de Maó i segons les cròniques de la premsa menorquina, fins i tot haurien mirat de contactar amb el comprador del vaixell per tal d'arribar a un acord. Finalment, totes aquestes maniobres no van prosperar i el 21 de febrer d'enguany, el vaixell va abandonar el port de Maó i va ser remolcat fins el port de Cambrils.
Des de finals del mes de febrer l'Aris Tima es troba de pas a Cambrils en el que podríem anomenar una estada tècnica. Segons ha pogut saber revistacambrils.cat, la seva destinació final no és la nostra població tot i que segons ens han explicat, la pandèmia del coronavirus ha estat el principal motiu pel qual el vaixell a hores d'ara encara es trobi al port de Cambrils.