Rescat
Rescaten el cos de David Garcia i les restes de l'avioneta de l'Aeroclub de Reus accidentada al mar
L'actuació va culminar amb la intervenció d'un robot especialitzat en rescats i els submarinistes de la Guàrdia Civil
El dispositiu de rescat va recuperar, ahir, el cos de David Garcia, un dels dos ocupants de l'avioneta de l'Aeroclub de Reus que es va precipitar al mar el 3 de novembre quan cobria el trajecte entre Eivissa i la capital del Baix Camp. Durant l'actuació també es van reflotar les restes de l'aeronau, que es trobava a 113 metres de profunditat. Els efectius de rescat es van desplegar a la zona el 13 de novembre i, després de diversos intents fallits, aquest dimarts van incorporar als treballs un robot submarí –ROV Comanche– especialitzat en rescats d'alta complexitat. L'estri, arribat expressament des de Galícia, es va acoblar a la patrullera Clara Campoamor de Salvament Marítim i va permetre culminar amb èxit la complexa operació.
En l'operatiu de rescat del cos i de l'aparell també van intervenir submarinistes del Grup Especial d'Activitats Subaquàtiques (GEAS) de la Guàrdia Civil, a més de la patrullera Riu Francolí i efectius de la policia judicial.
Cap a les deu de la nit la patrullera va desembarcar el cos de la víctima a la marina de Sant Carles de la Ràpita, enmig d'un ampli desplegament de la Guàrdia Civil. La jutgessa del jutjat d'instrucció número 1 d'Amposta i la metge forense van fer l'aixecament del cadàver. Una furgoneta funerària es va endur les restes mortals, mentre els submarinistes recollien els estris d'immersió.
D'altra banda, la patrullera de Salvament Marítim va remolcar les restes de l'avioneta accidentada a alta mar i està previst que les traslladi a terra ferma en les properes hores. Possiblement, l'aparell es desembarcarà al moll d'Andalusia del port de Tarragona a primera hora d'avui dimecres.
Cap a les deu de la nit la patrullera va desembarcar el cos de la víctima a la marina de Sant Carles de la Ràpita, enmig d'un ampli desplegament de la Guàrdia Civil. La jutgessa del jutjat d'instrucció número 1 d'Amposta i la metge forense van fer l'aixecament del cadàver. Una furgoneta funerària es va endur les restes mortals, mentre els submarinistes recollien els estris d'immersió.
D'altra banda, la patrullera de Salvament Marítim va remolcar les restes de l'avioneta accidentada a alta mar i està previst que les traslladi a terra ferma en les properes hores. Possiblement, l'aparell es desembarcarà al moll d'Andalusia del port de Tarragona a primera hora d'avui dimecres.
Un operatiu de gran complexitat
El radar va perdre el rastre de l'avioneta, un Piper Seneca amb matrícula EC-HCA, el 3 de novembre a les 18:55 hores, a unes 30 milles nàutiques del delta de l'Ebre, quan volava d'Eivissa a Reus. L'11 de novembre uns pescadors van trobar en aigües de Castelló el cos d'un dels dos ocupants, Marc Francesch, un conegut empresari del sector del càmping a la Costa Daurada i president de JxCat a Torredembarra. Posteriorment, l'armada espanyola va aconseguir enregistrar imatges de l'avioneta i va confirmar que l'altre ocupant, David Garcia, es trobava dins l'aparell submergit al fons marí. Garcia era mosso d'esquadra i estava destinat a la comissaria de Cambrils.
El 13 de novembre la Guàrdia Civil va anunciar l'inici del dispositiu de rescat, amb base al port de Sant Carles de la Ràpita. Els responsables de l'institut armat van avançar que s'estudiaria l'opció d'accedir al punt amb submarinistes o amb robots. L'aparell es trobava sobre un fons marí arenós i sense dificultats afegides, però el gran handicap de l'actuació ha estat la gran profunditat a la qual han hagut de treballar els submarinistes. A més, el mal temps va obligar a interrompre el dispositiu divendres passat. Finalment, els treballs es van poder reprendre amb la participació del buc de Salvament Marítim i del robot submarí ROV Comanche, que està equipat amb sonars, càmeres d'alta definició i braços manipuladors.
Les diligències estan tutelades pel jutjat d'instrucció número 1 d'Amposta, que és el competent atesa la zona on es van trobar les restes de l'aparell. La Comissió d'Investigació d'Accidents i Incidents d'Aviació Civil serà l'encarregada de determinar les causes tècniques del sinistre.
El 13 de novembre la Guàrdia Civil va anunciar l'inici del dispositiu de rescat, amb base al port de Sant Carles de la Ràpita. Els responsables de l'institut armat van avançar que s'estudiaria l'opció d'accedir al punt amb submarinistes o amb robots. L'aparell es trobava sobre un fons marí arenós i sense dificultats afegides, però el gran handicap de l'actuació ha estat la gran profunditat a la qual han hagut de treballar els submarinistes. A més, el mal temps va obligar a interrompre el dispositiu divendres passat. Finalment, els treballs es van poder reprendre amb la participació del buc de Salvament Marítim i del robot submarí ROV Comanche, que està equipat amb sonars, càmeres d'alta definició i braços manipuladors.
Les diligències estan tutelades pel jutjat d'instrucció número 1 d'Amposta, que és el competent atesa la zona on es van trobar les restes de l'aparell. La Comissió d'Investigació d'Accidents i Incidents d'Aviació Civil serà l'encarregada de determinar les causes tècniques del sinistre.