Comerç
Es presenta el marketplace «Cambrils comerç», la nova plataforma de venda online dels comerços locals
Aquest matí s'ha presentat, en una roda de premsa virtual, la nova plataforma de venda online dels comerços de Cambrils. Es tracta d'un Marketplace que durà el nom de "Cambrils comerç".
Aquest matí s'ha presentat, en una roda de premsa virtual, la nova plataforma de venda online dels comerços de Cambrils. Es tracta d'un Marketplace que durà el nom de "Cambrils comerç". La presentació ha anat a càrrec de l'alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza; el regidor de Promoció Econòmica, Oliver Klein; el president de la Unió de Botiguers de Cambrils, Tomàs Sierra, i el responsable de l'empresa cambrilenca CCD, Juan Carlos Navarro.
Per començar, l'alcaldessa –Camí Mendoza– ha explicat que, "veiem amb molt bons ulls totes les eines que es puguin posar a l'abast per fomentar el comerç de proximitat. Cal potenciar aquesta plataforma i que, a poc a poc, d'altres associacions de Cambrils, es puguin anar incorporant. Aquesta iniciativa s'uneix a d'altres campanyes comercials que ja estan en marxa. Hem d'activar el comerç en uns moments tan complicats i fer un pas endavant de cara al futur. Aquesta situació actual també ha de ser un moment d'oportunitat".
Oliver Klein: "Serà una plataforma 100% cambrilenca i pel comerç de Cambrils"
Per la seva part, el regidor de Promoció Econòmica –Oliver Klein– ha destacat la implicació de tres parts: la part institucional de la mà de l'Ajuntament de Cambrils, la comercial amb la Unió de Botiguers i l'empresa local que tirarà endavant el projecte. Segons Klein, "amb aquesta pandèmia hem hagut d'aguditzar l'enginyi i s'han hagut d'accelerar processos. Ja teníem pensat que el comerç local s'havia de digitalitzar i fer quelcom nou i diferent per destacar al territori. Hem de posar en valor el comerç i modernitzar-ho. Això que presentem avui ens convertirà en un dels municipis pioners. Cal destacar que estem buscant una eina per a tot el comerç de Cambrils. Avui hi ha representada la UB, perquè són els primers en signar el conveni amb l'empresa i aquest vincle de l'Ajuntament que promocionarà campanyes durant tot l'any. Estem en converses perquè les altres associacions de Cambrils també s'hi sumin, així com qualsevol comerç a nivell individual. Serà una plataforma 100% cambrilenca i pel comerç de Cambrils".
Per altra banda, Klein també ha avançat que s'està treballant en una marca únic del comerç de Cambrils –"Cambrils comerç"– i ha posat en valor l'eina del Marketplace per oferir una plataforma unitària i de mercat digital per al comerç local. Per part de l'Ajuntament, segons ha dit Klein, l'Ajuntament impulsarà un calendari de 12 actuacions i promocions destacades".
Tomàs Sierra, UB: "És una eina més i un aparador per al comerç de Cambrils"
El president de la Unió de Botiguers –Tomàs Sierra– ha comentat que, "en aquesta situació que estem patint, els comerços s'han de reinventar i pujar al carro de la venda online, sense deixar el comerç tradicional. És una eina més i un aparador per al comerç de Cambrils. Estem treballant a tres bandes, i també estem buscant una empresa per al repartiment dels productes. Estem molt il·lusionats amb aquest pas i amb aquesta unió de l'administració, del comerç i d'una empresa local que estan lluitant pel comerç de Cambrils, perquè estem passant uns moments molt difícils. Creiem que si la gent s'hi bolca, també animarà els comerços perquè pugin al carro. És una eina molt interessant i un complement més".
Juan Carlos Navarro: "Estem desenvolupant una plataforma que serà molt atractiva i molt diferent a la d'altres plataformes"
Juan Carlos Navarro, responsable de l'empresa cambrilenca CCD, ha detallat que, "fa uns mesos vam desenvolupar la plataforma 'El Moneder', un directori d'empreses de Cambrils. En aquell moment vam veure que a nosaltres sols ens costaria moltíssim i vam acudir a les associacions comercials per explicar el projecte i vam veure l'oportunitat que, si hi sumàvem a l'Ajuntament, tindríem una gran oportunitat per a tots. Les tres parts anirem de la mà i serà un producte de proximitat. Estem desenvolupant una plataforma que serà molt atractiva i molt diferent a la d'altres plataformes. Volíem que la participació a la plataforma fos gratuïta, però hi haurà unes tarifes que funcionarà com una subscripció a una plataforma tot l'any –el comerciant podrà estar tot l'any, un mes, una campanya puntual–. Creiem que aquest model més flexible es podrà adaptar millor".
Què es podrà fer a la plataforma?
Així doncs, què es podrà fer a la plataforma? Navarro ha explicat que: "un venedor podrà posar els articles, consultar el seu estoc, tindrà el cobrament en 24 hores, tindrà informació sobre les vendes, estadístiques, podrà controlar la seva acció, modificar les publicacions, informació sobre les comandes, podrà fer publicitat, s'oferirà assessorament. Hem volgut crear una plataforma molt amigable. També farem unes formacions per iniciar en aquest procés de digitalització i de comercialització. També hi haurà l'opció de compartir a les xarxes socials, donar molta visibilitat i recolzant-nos en campanyes puntuals i molt de casa. Hi haurà una atenció al client, targetes regal... També estem treballant en un conveni amb una empresa per al repartiment i s'impulsarà un sistema híbrid: no volem que la gent deixi d'anar al comerç, però si algú vol que li portin a casa tindrà l'opció. Entre tots sumem i molt aviat presentarem marca unitària". Sobre la posada en marxa d'aquest Marketplace, Navarro ha apuntat que podria estar en funcionament en uns parell de setmanes.