Vandellòs i Hospitalet de l'Infant, Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant

APP MÒBIL

L’Ajuntament de Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant implanta un nou servei de comunicació d'incidències a través d’una app mòbil

Línea Verde és un canal directe per informar al consistori dels desperfectes que es detectin a l’equipament urbà del municipi

Per Redacció

Cartell publicitari de l'APP mòbil
Cartell publicitari de l'APP mòbil | Cedida

A partir del proper dilluns 14 de desembre, els veïns i veïnes de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant disposaran del servei Línea Verde. A través d'aquest nou canal de comunicació directe, podran posar en coneixement del consistori aquells desperfectes que detectin al municipi. Gràcies a aquesta eina de participació ciutadana, l'Ajuntament pretén conèixer les necessitats del municipi i poder donar solució així a les qüestions comunicades.

Per poder utilitzar aquest nou servei cal descarregar-se l’aplicació per a mòbil (app) Línea Verde. Per a això, la persona usuària ha d’accedir a Google Play o APP Store, en funció de la tecnologia emprada en el seu Smartphone (Android / iOS). Un cop localitzada, s’ha de fer la descàrrega de manera gratuïta. A partir d'aquest moment, s’ha de seleccionar el municipi sobre el qual es vol comunicar la incidència. El procediment és molt ràpid i senzill.

Per comunicar una incidència, només cal clicar sobre el botó "Nova Incidència". Un desplegable amb les diferents tipologies d'incidències apareix en pantalla. La persona usuària selecciona aquella sobre la qual vol comunicar. Automàticament, l'app detecta les coordenades exactes en què s'ubica el desperfecte. El següent pas és adjuntar una foto de la incidència i una observació sobre la mateixa. Ja només queda pitjar el botó d'enviar. Un cop enviada, el personal de l'Ajuntament rep notificació del desperfecte comunicat. A partir d'aleshores, s'inicien els tràmits per solucionar la incidència detectada. El ciutadà o ciutadana, al seu torn, rep notificació en el seu telèfon mòbil sempre que es produeixi un canvi en l'estat de la mateixa.

A través de Línea Verde, l'usuari o usuària també pot plantejar qualsevol consulta mediambiental. Només ha de seleccionar l'opció de "Fes la teva consulta". En un termini màxim de 24 hores tindrà resposta per part d'un equip d'experts en la matèria de manera completament gratuïta.

Al servei Línea Verde també s’hi pot accedir a través del domini www.liniaverdavandellos-hospitalet.cat. A més de comunicar una incidència o plantejar una consulta, la persona usuària disposa d'un ampli contingut de consulta mediambiental (guia de bones pràctiques, consells, recursos d’educació ambiental, informació pròpia del municipi, etc).

Línea Verde també ofereix els seus serveis a través de contacte telefònic al número 902 193 768 en horari de 8.00 hores a 17.00 hores (cost de la trucada 0,07 € / min).

Una altra de les possibilitats que ofereix aquesta eina és l'enviament de comunicacions informatives per part de l'Ajuntament als ciutadans i ciutadanes que així ho desitgin. D'aquesta manera, a més d'implantar un canal per resoldre incidències de manteniment al municipi també pot fer arribar la informació de servei públic com notícies, avisos i l’agenda d’actes organitzats al municipi. Les persones usuàries també poden consultar els principals punts d'interès que es localitzin al municipi i informació rellevant sobre el mateix (es dona accés al web del consistori i de Turisme, als telèfons d’interès, etc.).

L’alcalde, Alfons Garcia, anima al veïnat a utilitzar el servei de Línea Verda, «un canal de comunicació immediat amb què els ciutadans i ciutadanes podran estar informades en temps real i participar activament en la millora del municipi», segons ha dit.

Comenta aquest article