L'Associació de Taxis de Cambrils recorrerà les bases reguladores de l'adjudicació de les vuit llicències de taxi
Taxis a la parada del passeig marítim del Regueral, aquest hivern |
"hi ha masses llicències per la demanda existent"
El president de Ràdio Taxi Cambrils, José Ramírez, que ahir en declaracions a Revista Cambrils Diari Digital explicava que utilitzant el sentit comú no entén per què s'han de donar més llicències "no sé en què es basa l'estudi per justificar que fan falta llicències durant tot l'any, dubtem de la veracitat de l'estudi". Segons Ramírez la proporció establerta per l'estudi, que diu que per cada 1.000 habitants hi ha d'haver un taxi, no és real; "a Salou amb només 20.000 habitants hi ha gairebé 50 taxis, i Reus amb 100.000 habitants té només 48 taxis, és a dir, que la relació no és justa". Ramírez creu que la relació del nombre de taxis que hi ha d'haver en cada municipi depèn de la demanda que hi ha i a Cambrils durant l'hivern no n'hi ha gens.
Segons Ramírez, han posat el tema en mans d'advocats i alhora han encarregat un estudi a una consultoria de Barcelona. El que sí que té clar és que recorreran les bases de la nova adjudicació "ens veiem obligats a fer-ho perquè l'estudi no s'ajusta gens a la realitat".
De moment, explicava Ramírez, els treballadors de Ràdio Taxi Cambrils han visitat els hotels més representatius del municipi per recollir signatures en contra de les noves bases del concurs, i assegura que han rebut suport de la majoria dels hotels que han visitat. Més endavant presentaran el recull de signatures juntament amb l'estudi que han encarregat a una consultoria.
En cap cas, assegura Ramírez, Ràdio Taxi Cambrils no vol aconseguir noves llicències, simplement que els taxistes que treballen al municipi siguin els que es necessiten.
Per altra banda destaca que s'han sentit enganyats per l'Ajuntament amb la proposta, ara ja desestimada, de la posada en marxa del taxi compartit "vam fer una inversió de 2.400 euros en els taxímetres per a res, i ho reclamarem".
"no cal monopolitzar el sector del taxi"
Per la seva banda, Gene Barriga, un dels impulsors del recurs contra les bases d'adjudicació de les 4 llicències de taxi, es mostrava ahir molt satisfet de l'aprovació de les noves bases "hi ha feina i aquestes quatre llicències són necessàries; a banda, és el que toca per llei". Barriga explicava que a l'hora de concedir les llicències noves el més lògic és que es valorin els anys treballats pels taxistes "és el que s'hagués hagut de fer abans, quan el jutge va dir que eren unes bases discriminatòries".
Gene Barriga defensa que les llicències s'han de donar als treballadors amb més anys d'antiguitat, sempre que sigui necessari. En aquest sentit creu que l'actitud que està adoptant el president de Ràdio Taxi Cambrils, José Ramírez, que no està d'acord amb les noves bases aprovades, no és la correcta "no cal monopolitzar el sector del taxi i ell ja té els seus taxis amb els seus xòfers. Els que portem anys treballant amb el taxi tenim el mateix dret de guanyar-nos la vida com ell. En definitiva, em sembla lleig que el president hagi adoptat aquesta postura".
Període d'al·legacions
Segons va informar en el ple Robert Benaiges, s'exposaran les bases del concurs durant un mes perquè tothom hi pugui dir la seva. Està previst que el període d'al·legacions s'allargui fins a finals d'abril i a partir d'aquí ja es podran començar a presentar les sol·licituds de les persones que vulguin acollir-se a aquestes bases. D'aquesta manera, segons Benaiges, a inicis d'estiu estaria el procés enllestit i es podria començar a donar el nou servei.
Segons explicava Benaiges, l'estudi també marca un criteri clar de quan s'han de donar les noves llicències per tal d'evitar en un futur problemes d'aquestes característiques; segons l'estudi, cada 2.500 habitants d'increment de cens s'haurien de convocar 2 noves llicències.
Pel que fa al concepte de taxi compartit, proposta feta en el seu moment per la Federació del Taxi de Catalunya, desapareix totalment de les noves llicències que es posaran a concurs "la proposta ha sortit com ha sortit i prefereixo fiar-me d'algú que no estigui directament implicat en el món del taxi, perquè no vam ser suficientment assessorats ni informats". Benaiges explicava que després de tot el que ha passat "considero que no se'ns va dir tota la veritat". Benaiges va destacar també la importància de redactar una nova ordenança del taxi que s'adeqüi a les necessitats reals.