Infraestructures
L'Ajuntament treballa per habilitar passos provisionals a l'antic traçat ferroviari
Un d'aquests es podria ubicar a l'avinguda de Joan XXIII, a la zona de Cambrils Badia, un altre a l'entorn de l'antiga estació del tren i, un altre a la zona de Mas Clariana
Els municipis pels quals travessa l'antic traçat ferroviari de la línia de la costa treballen s'han afanyat en habilitar passos provisionals per a la circulació de vianants i de vehicles, mentre no s'impulsi el desmantellament de la infraestructura i es decideixi el futur d'aquest espai. En aquest sentit, els dos municipis limítrofs amb Cambrils –Mont-roig del Camp i Salou– ja han actuat i han habilitat passos provisionals per tal de facilitar la circulació dels seus veïns. El primer en fer-ho, ja fa uns mesos –el passat estiu– va ser Mont-roig del Camp. En aquest municipi, l'antiga via del tren travessa per la zona de Miami Platja i el consistori va actuar amb la creació d'un total de nou accessos, comptant els destinats a vianants i a vehicles, per donar continuïtat als carrers que quedaven tallats per la via i eliminar aquesta barrera històrica.
La setmana passada, Salou també va mostrar un primer pas habilitat que forma part del seu projecte per condicionar un total de sis passos provisionals al llarg del traçat que travessa el seu terme municipi. Aquest primer pas s'ha obert al carrer del Cèsar i connecta el carrer de la Via Roma amb el carrer del Pont dels Estanyets. Salou va fer una petició a Adif per autoritzar els passos provisionals, mentre no es procedeixi al desmantellament de les vies, una actuació que Adif preveu iniciar a partir del proper mes de setembre.
Enric Daza: "No hem anat tant ràpid com altres municipis, però portem treballant en aquests passos des de fa dies per determinar on pot ser més adient i més viable fer aquest tipus d'intervencions"
Pel que fa a Cambrils, l'Ajuntament també està treballant en l'adequació d'aquests passos provisionals. El regidor d'Urbanisme –Enric Daza– ha explicat a revistacambrils.cat que, "nosaltres hi estem treballant des de fa dies, de fet al pressupost per a l'any 2021 hi ha una partida per això. Però això de fer comparacions (amb d'altres municipis), les comparacions són odioses... Cada municipi té la seva casuística i 'naltros' sabem que el pas de la via pel nostre municipi té molts punts conflictius: té moltes rieres i molts llocs en els què l'alçada no ho permet, per tant, havíem de fer un estudi per marcar on han d'anar aquests passos. A hores d'ara hi estem treballant per decidir si és un pas per a vianants o si es permet el pas d'algun vehicle, això també implica el seu estudi de viabilitat corresponent". Segons ha dit Daza, "no hem anat tant ràpid com altres municipis, però portem treballant en aquests passos des de fa dies per determinar on pot ser més adient i més viable fer aquest tipus d'intervencions, perquè recordem que seran provisionals. En el moment que es faci el desmantellament i amb tota la seva obra, els passos s'hauran d'eliminar. Però preveient que pugui trigar més del compte, estem treballant en donar aquest servei". El regidor d'Urbanisme ha destacat que es tracta d'un treball transversal entre diferents departaments del consistori, tant des d'Urbanisme, com Serveis, Mobilitat, etcètera.
A l'espera de decidir la seva ubicació definitiva, Daza ha avançat alguns dels punts on es podrien habilitar aquests espais de pas. Un d'aquests es podria ubicar a l'avinguda de Joan XXIII, a la zona de Cambrils Badia; també s'està treballant a l'entorn de l'antiga estació del tren per connectar-lo amb la zona d'Horta de Santa Maria. També s'han reclamat passos a la zona de Mas Clariana, on hi ha ubicats alguns càmpings i per tal de facilitar la seva connexió amb la platja. A l'alçada del Camí del Corralet hi ha un pas que travessa la via però, segons ha apuntat Daza, s'ha de "dignificar". També s'està valorant ubicar algun pas en algun punt de Vilafortuny.