Informació general

Habitatge

El PP denuncia disfuncions en lloguers que gestionen l'Ajuntament i l'Oficina Local d'Habitatge

Per Redacció

Imatge d'arxiu de l'interior de l'Oficina Local d'Habitatge, el dia de la seva inauguració, el desembre de 2019
Imatge d'arxiu de l'interior de l'Oficina Local d'Habitatge, el dia de la seva inauguració, el desembre de 2019 | Lluís Rovira i Barenys

El PP de Cambrils denuncia disfuncions en lloguers que gestionen l’Ajuntament i l’Oficina Local d’Habitatge. Els populars han rebut diferents queixes de propietaris que han escollit posar els seus pisos en lloguer bé per a habitatge social, bé per ser gestionats per l’Oficina Local d’Habitatge. El portaveu del grup, David Chatelain, entén que aquestes disfuncions són importants i s’han de corregir de forma immediata, ja que "tot i que ens trobem diferents perfils, normalment els propietaris que han confiat en l’Ajuntament acostumen a ser gent que ha escollit aquesta fórmula per la credibilitat que els hi donava la garantia d’una administració pública".

Chatelain explica que "no pot ser que els pagaments de les rendes es demorin com passa en diferents casos de forma reiterada; cal pensar que hi ha gent gran que depèn d’aquests lloguers per viure, ja que van plantejar al seu moment la compra d’un habitatge com a inversió de cara a complementar la seva pensió. Tampoc és just que aquests propietaris hagin de fer front a les despeses de subministraments dels llogaters, sobre tot perquè els contractes inclouen una clàusula que obliga a posar al seu nom la llum o l’agua, i sembla que no es controla que sigui així: per tant es poden trobar no cobrant la renda i a més obligats a enfrontar el pagament de les factures dels consums dels llogaters, el que és un despropòsit. Cal recordar que, a més, els preus de lloguer acostumen a ser més baixos que en el mercat obert, amb el que la sensació de desemparament és molt gran".

David Chatelain: "La situació afecta directament a la credibilitat de l’Ajuntament com a administració i això provoca una situació d’indefensió per part dels propietaris afectats, que estan molt decebuts"

Els populars es pregunten: "qui protegeix als propietaris, que es veuen obligats a pagar els costos de manteniment de l’immoble, els tributs municipals i d’altres obligacions tributàries fins i tot quan no reben puntualment la renda del lloguer? Si no poden pagar per falta de recursos... Han de fer front als recàrrecs derivats de l’impagament? Això podria generar una situació kafkiana, ja que és la pròpia administració qui avala aquests lloguers per tal de donar tranquil·litat i seguretat als arrendadors! La pòlissa d’assegurances que signen, atenent als resultats, són insuficients i no donen resposta de forma ni ràpida ni eficient als diferents problemes". Chatelain apunta a que atendre les condicions de vulnerabilitat que poden afectar a la solvència dels llogaters no es una obligació que hagi de recaure sobre els propietaris. I tot això, el PP manifesta que "s’ha agreujat durant la pandèmia i l’atac informàtic, ja que alguns usuaris s’han sentits desatesos per part de l’administració per no trobar solucions o per grans retards en el temps de resposta, i així ens ho han fet arribar". Chatelain considera que "la situació afecta directament a la credibilitat de l’Ajuntament com a administració i això provoca una situació d’indefensió per part dels propietaris afectats, que estan molt decebuts".

Comenta aquest article