Informació general

Infraestructures

La Generalitat amplia el termini d'informació pública del projecte del tren-tramvia del Camp de Tarragona

Per Redacció

Mapa de les fases del projecte del tren-tramvia
Mapa de les fases del projecte del tren-tramvia | Cedida

El Departament de Territori i Sostenibilitat amplia el termini de la informació pública de l’estudi informatiu i de l’estudi d’impacte ambiental del nou tren-tramvia del Camp de Tarragona de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya en el tram Cambrils-Vila-seca i la connexió amb la xarxa d’Adif. Aquest estudi es complementa amb el que inclou els trams urbans de Cambrils, Tarragona, Reus i altres ramals, actualment en redacció, en el marc de la primera fase de desplegament del nou sistema tramviari.

El 5 de febrer passat, es va publicar l’anunci d’informació pública dels estudis perquè institucions, entitats i particulars interessats poguessin analitzar aquests documents i presentar, si escau, les propostes i al·legacions que considerin oportunes, amb un termini de 30 dies hàbils. Atesa la complexitat i volum de la documentació tècnica dels estudis esmentats i les diverses peticions rebudes, Territori i Sostenibilitat ha acordat ampliar el termini d’informació pública fins al 7 de maig vinent. El DOGC publica avui l’anunci corresponent.

Aprofitament de l'antic corredor entre Cambrils, Salou i PortAventura

El Govern està treballant en la configuració ferroviària que esdevindrà del nou corredor Vandellòs-Camp de Tarragona d’Adif, en servei des del gener de 2020, i la consegüent desafectació del servei del corredor costaner de via única del tram entre Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant i l’estació de Salou Port Aventura; així com l’aprofitament del tram entre les estacions de Cambrils i Salou PortAventura d’aquest corredor.

El desplegament del nou sistema es preveu en tres fases:

1a fase: Proposa la implantació del tren-tramvia entre Cambrils, Salou i Vila-Seca, i l’arribada a Tarragona i Reus per la xarxa d’Adif actual. D’aquesta manera es restitueix el mode tren-tram sobre el corredor actual en desús entre Cambrils i Salou, es dona accés al sistema a la població de Vila-Seca i es fa possible l’arribada a Tarragona i a Reus. El pressupost d’aquesta primera fase, que inclou també un centre de control-cotxeres i material mòbil és de 160 milions d'euros.

2a fase: Aborda la penetració urbana a  Tarragona i Reus, i també  l’accés a l’estació d’Adif de Cambrils. Així, es potencia la demanda captada fent possible ja l’accessibilitat als pols atractors de mobilitat d’ambdues ciutats i potenciant-ne la relació.

3a fase: Comprèn l’eix de la T-11, així com el pas per la Canonja, per a completar la xarxa proposada i permetre d’aquesta manera l’accés a tots els pols estratègics de l’àmbit i el desplegament de la màxima potencialitat de la infraestructura.

Comenta aquest article