Informació general

Participació ciutadana

La neteja, el manteniment de la via pública i la seguretat ciutadana són alguns dels temes que més preocupen als cambrilencs

L’Ajuntament de Cambrils ha presentat els resultats de la primera onada de consultes de l’Altaveu Ciutadà

Per Redacció

Imatge de la façana de l'edifici de l'Ajuntament de Cambrils
Imatge de la façana de l'edifici de l'Ajuntament de Cambrils | Cedida

L’Ajuntament de Cambrils ha presentat els resultats de la primera onada de consultes de l’Altaveu Ciutadà. Les persones inscrites al panell van contestar aquest primer qüestionari online, que serveix per tenir una visió general de l’opinió dels panelistes i un punt de partida per millorar la gestió municipal i prioritzar les actuacions. Les consultes posteriors seran més específiques per poder aprofundir sobre temes més concrets en base a l’anàlisi dels resultats d’aquesta primera enquesta. Els resultats es poden descarregar clicant aquí.  

L’Altaveu Ciutadà, impulsat des del Departament de Participació, és una eina d’escolta activa, que permet establir una comunicació periòdica entre l’Ajuntament i la població, a través d’un panell de ciutadans, per conèixer les seves preocupacions i expectatives i poder-les tenir en compte com a part de l’estratègia municipal.  

Principals problemes: neteja viària, manteniment, inseguretat i impostos elevats

En aquesta primera onada, que es va fer entre el 21 de setembre i el 4 d’octubre, els panelistes han contestat un qüestionari general sobre els serveis, els equipaments i la gestió municipal. Entre els principals problemes que perceben, hi ha la neteja viària, el manteniment de la via pública (especialment voreres i carrers), la inseguretat i els impostos elevats.   

Pel que fa als serveis, els millor valorats són els equipaments i activitats, i l’enllumenat seguit de la seguretat ciutadana. Les pitjors notes se les emporten: la recollida de la brossa i la neteja i l’estat dels carrers. En relació als equipaments i les activitats, aproven tots menys els equipaments esportius.  

Respecte a aspectes de funcionament de l’Ajuntament, el tracte rebut a les oficines municipals obté la millor nota, destacant sobre les altres categories. Els canals d’informació de l’ajuntament i la rapidesa en la resolució dels tràmits i consultes també aproven, tot i que amb notes baixes. En canvi, suspenen la suficiència de la informació municipal i el foment de la participació ciutadana per part de l’Ajuntament.  

Actuacions que més han agradat: el corredor del Mediterrani i la nova estació o la urbanització de l'antiga N-340

Finalment, les actuacions realitzades per l’Ajuntament darrerament que més han agradat són les gestions en relació al corredor Mediterrani i la nova estació del tren i el seu entorn, la urbanització de la N-340 i el foment la cultura, el comerç i les activitats. Per contra, les que menys han agradat són l’augment dels impostos i les actuacions urbanístiques. En aquest apartat hi ha algunes actuacions que són valorades de manera oposada segons els panelistes, ja que hi ha nombroses referències en positiu i en negatiu sobre temes coincidents. És el cas del manteniment de la via pública, la neteja i la gestió de la covid-19.  

El panell de l’Altaveu està format per les persones que s’hi ha inscrit i que aporten la seva opinió de manera totalment anònima. El panell segueix obert a les persones interessades, que s’hi poden apuntar a través del web http://cambrils.altaveuciutada.cat. L’empresa CERES garanteix el tractament de les dades i preserva la confidencialitat de les persones voluntàries.  

 Camí Mendoza: "Cal aproximar l’administració a la ciutadania i incorporar al màxim la seves opinions i demandes a la gestió municipal"

L’alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza, ha explicat que aquest baròmetre d’opinió és una eina més per avançar cap a un govern més obert. Ha assegurat que els resultats estan essent molt útils per millorar la gestió i prioritzar les actuacions i que properament necessitaran aprofundir en alguns aspectes amb una nova onada. "Cal aproximar l’administració a la ciutadania i incorporar al màxim la seves opinions i demandes a la gestió municipal", ha afirmat Mendoza.  

El regidor de Participació Ciutadana, Oliver Klein, ha explicat que ja s’ha fet un primer retorn a les persones participants i que en aquest moment els diferents departaments municipals ja estan estudiant les valoracions i les propostes que s’han obtingut. Klein ha agraït a la col·laboració de les persones participants que han dedicat temps a respondre les preguntes i fer propostes per millorar la ciutat i s’ha compromès a escoltar i analitzar totes les opinions i respondre totes les aportacions.  

Comenta aquest article