Via fèrria
Adif licita les obres per implantar l'ample estàndard al tram entre Castelló i Vandellòs del corredor mediterrani
Actualment el tram de via fèrria entre Castelló i Tarragona només disposa d'ample de via ibèrica
Adif Alta Velocitat ha licitat les obres per la implantació de l'ample estàndard al tram entre Castelló i Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant, corresponent al corredor mediterrani, per un import superior als 81 milions d'euros. Les obres de la via i electrificació es divideixen en dos contractes. Un per al tram entre Castelló i Vinaròs (de 48 milions d'euros) i l'altre pel que va de Vinaròs a Vandellòs (de 33,7 milions d'euros). El termini d'execució estimat és de divuit mesos. Els projectes pretenen implantar l'ample estàndard mitjançant un canvi en l'ample de via en aquest tram, d'uns 150 quilòmetres, i es passarà de l'actual 1.668 mm als 1.435 mm. S'intervindrà a la plataforma, superestructura i electrificació.
En el tram entre Vinaròs i Vandellòs també es farà una actuació similar al ramal de Tortosa. A les estacions d'Ulldecona, l'Aldea-Amposta i l'Ametlla de Mar s'executaran noves rampes al final de l'andana i se n'ampliarà l'amplada. També es col·locaran andanes provisionals annexes a les existents a l'Aldea-Amposta i l'Ametlla de Mar.
Actualment només hi ha ample de via ibèric
El Ministeri de Foment va iniciar els tràmits per a la implantació de l'ample de via internacional el juny de l'any passat amb l'aprovació d'un estudi informatiu. L'adaptació completa a l'ample internacional afectarà els subtrams entre Castelló i Vandellòs, que té en servei una doble via d'ample ibèric electrificada, i també la nova variant entre Vandellòs i Tarragona, inaugurada el 13 de gener de 2020 amb doble via en ample ibèric, que enllaça amb la línia d'alta velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa, mitjançant el canviador d'ample de la Boella.