Obra pública
La Rambla de Jaume I es transformarà en una via de plataforma única
L'Ajuntament va aprovar inicialment, aquest passat dilluns, el projecte de remodelació d'aquest cèntric vial que disposarà de voreres amples i parterres enjardinats
L’Ajuntament va aprovar inicialment, aquest passat dilluns, el projecte de remodelació de la rambla de Jaume I, entre la plaça de la Creu de la Missió i el carrer de les Drassanes, així com els carrers transversals de Juan Sebastián Elcano, de Roger de Flor, de Sant Pere i de Roger de Llúria. L'objectiu d'aquesta actuació és el de transformar la Rambla de Jaume I en una via de plataforma única amb espais verds, mobiliari urbà i que doni prioritat per als vianants. Es contempla que inicialment la via tingui dos carrils amb els dos sentits de circulació, que les voreres siguin amples i amb parterres enjardinats i que hi hagi places d’aparcament en línia en diferents zones, incloent places de càrrega i descàrrega. Posteriorment, de manera progressiva, quan hi hagi alternatives de mobilitat, està previst que es converteixi en un espai exclusiu per a vianants i micromobilitat.
Obra inclosa al Pla d'Acció 2019-2023
L’alcaldessa, Camí Mendoza, ha recordat que la remodelació de la Rambla de Jaume I és un dels projectes previstos al Pla d’Acció 2019-2023 del govern municipal "per construir una ciutat més verda i sostenible i dinamitzar l’activitat comercial". L’alcaldessa també ha destacat la necessitat de la remodelació per revitalitzar la Rambla "com a pol comercial i via de connexió estratègica entre l’Eixample Platja i la zona turística del port".
Per la seva part, el regidor d’Obra Pública, Enric Daza, ha explicat que la implantació d’un urbanisme comercial "permetrà la recuperació d’espais per a les persones i facilitarà la reobertura de locals comercials que formen part d’aquesta extensió natural de la zona turística del port". L’objectiu és que en diferents fases la circulació es redueixi i, progressivament, deixi pas a una conversió en zona de vianants de la Rambla, amb la instal·lació de pilones al final dels trams dels diferents carrers per regularitzar la càrrega i descàrrega a hores convingudes i evitar el pas de vehicles en hores determinades.
Aquesta conversió en zona de vianants serà possible amb "la integració de l’antiga via del tren a la trama urbana, que convertirà aquesta barrera arquitectònica en un pas permeable", segons fonts municipals que asseguren que "la nova obertura de la ciutat donarà solucions de circulació que permetran definir una nova mobilitat interna i reservar espais per a vianants".
D'altra banda, quan es faci la remodelació de la Rambla de Jaume I s'aprofitarà per a milloraran el sistema actual de drenatge i clavegueram, que en condicions de forts aiguats no té prou capacitat per evacuar l’aigua i això fa que es creïn grans bassals i fins i tot petites inundacions en diferents punts de la Rambla i dels carrers que hi ha a la banda de mar.
Aprovat definitivament el projecte de l'avinguda de l'Esport
D’altra banda, aquest mateix dilluns també es va aprovar definitivament el projecte de l’avinguda de l’Esport, que connectarà el nucli urbà, la recent urbanitzada avinguda de Charles Darwin i la nova estació de tren amb l’A-7 i l’Ap-7. A més de convertir-se en la nova entrada nord de la ciutat, aquesta via solucionarà el trànsit de circumval·lació i millorarà el moviment intern de la ciutat.