Mobilitat
Lluís Abella, regidor de Protecció Ciutadana: «L'objectiu del Pla de Mobilitat Urbana és que la convivència entre les persones i tot tipus de vehicles sigui amable»
Des del govern municipal ja s'ha posat fil a l'agulla per impulsar el Pla de Mobilitat Urbana, la redacció del qual anirà a càrrec de l'empresa AIE MULTICRITERI SL - MCRIT SL per un import total de 48.407,09 € amb IVA
Un dels punts més destacats del PAM 2019-2023 (Pla d'Acció Municipal) en matèria de mobilitat i circulació al municipi és l'elaboració del nou Pla de Mobilitat Urbana Sostenible 2021-2026. De fet, des de l'equip de govern municipal ja s'ha posat fil a l'agulla per impulsar aquest pla, la redacció del qual anirà a càrrec de l'empresa AIE MULTICRITERI SL - MCRIT SL per un import total de 48.407,09 € amb IVA.
Segons ha explicat el regidor de Protecció Ciutadana i Mobilitat –Lluís Abella– a revistacambrils.cat, "ara ja comencem les reunions amb l'empresa guanyadora. Ara s'iniciarà la primera fase que consistirà en reunions tècniques per començar a establir les necessitats que té Cambrils en matèria de mobilitat. A partir d'aquí s'anirà fent la diagnosi, els estudis i més endavant es comptarà amb la participació ciutadana. Hi participaran molts actors i la coordinació de tot plegat la farà l'empresa. Aquest mes ja ens reunim per posar fil a l'agulla. L'objectiu del Pla de Mobilitat Urbana és que la convivència entre les persones i tot tipus de vehicles, sigui una convivència amable; que hi hagi aparcaments, que hi hagi accessibilitat; sobretot avui en dia que hi ha tot aquest tipus de nous vehicles com patinets, etc. Cal ordenar el seu funcionament i que Cambrils sigui una ciutat amable amb les persones i amb la mobilitat. També cal analitzar tota la problemàtica dels aparcaments i tot el tema de la sostenibilitat, perquè per exemple, els vehicles elèctrics també s'han d'aparcar. Hem de lligar tot això, veient les necessitats del municipi i trobar un equilibri. A més, Cambrils té la seva problemàtica particular i és diferent a d'altres llocs; aquí tenim aquesta estacionalitat diversa de l'estiu i l'hivern. Cal trobar aquest encaix de tot plegat".
Afavorir sistemes de mobilitat més sostenibles
L'elaboració del Pla de Mobilitat Urbana (PMU) pretén afavorir sistemes de mobilitat més sostenibles. Segons el plec de contractació fet públic, existeix la necessitat de planificar i dissenyar propostes en relació als centres generadors de mobilitat en les zones d'alta demanda de desplaçaments al barri del Port i adjacents, així com a la zona de serveis i equipaments al voltant de l'Hospital Lleuger de Cambrils i la nova estació de trens. La necessitat també inclou nous usos a estudi com l’antiga via ferroviària –actualment en desús– i l’ordenació i millores relatives als principals vials del municipi, entre d’altres la rambla de Jaume I, els passejos de Sant Joan Baptista de la Salle, l'avinguda dels Països Catalans, l'avinguda del Baix Camp o l'avinguda de la Diputació.
En la redacció del pla s'estudiaran diferents àmbits relacionats amb la mobilitat dels vianants, l'ús dels passos de vianants, l'enllumenat urbà, la senyalització; els carrils bici; l'estat dels carrers –pavimentació, voreres, senyalització, velocitats màximes–; el nombre d'aparcaments i places disponibles; els llocs de major i menor rotació de vehicles; el transport públic –el seu ús, horaris, freqüències–; així com els diferents períodes de la mobilitat a Cambrils, tant en temporada turística com fora d'aquesta.
Redacció del pla en un termini de 18 mesos dividits en sis fases
Tal com ha comentat Abella, la redacció del pla inclourà els anàlisis previs necessaris per a la confecció del pla amb els diferents actors implicats: associacions de veïns, associacions de comerciants, empreses dels polígons, empreses de transport, Ajuntament, sindicats, ATM i altres entitats o associacions interessades. La redacció del pla serà es realitzarà en un termini de 18 mesos i es dividirà en sis fases: una primera fase de recollida d'informació prèvia; una segona fase d'anàlisi i oferta de la demanda existent; una tercera fase de caracterització del sistema de mobilitat; la fase 4 que serà de diagnosi dels punts forts i febles del sistema de mobilitat; la fase 5 que inclourà un estudi ambiental estratègia i la fase 6 que finalitzarà amb l'informe favorable de la Generalitat i l'aprovació definitiva del Pla de Mobilitat Urbana.