Informació general

Turisme

El 65% dels hotels de la Costa Daurada obriran a partir del mes de juny

Segons la FEHT, els càmpings estan oberts al 100% i els apartaments turístics en un 26%

Per ACN

Imatge d'arxiu de l'Hotel Augustus amb les portes tancades, a finals de març de l'any passat
Imatge d'arxiu de l'Hotel Augustus amb les portes tancades, a finals de març de l'any passat | Lluís Rovira i Barenys

Dos de cada tres hotels de la Costa Daurada estaran oberts des d'aquest mes de juny per encarar la temporada d'estiu. Així ho preveu la Federació d'Empresaris d'Hoteleria i Turisme (FEHT), que durant aquest mes de maig ha constatat que ja treballen un 35% dels establiments, un percentatge que es pot incrementar considerablement al llarg de les pròximes setmanes. Segons l'entitat, la pràctica totalitat dels càmpings del territori ja està en funcionament, mentre que els apartaments turístics encara es troben al 26%. En aquest últim cas, la previsió és arribar al 90% durant juny i el ple total al juliol. Unes expectatives que reforcen l'optimisme del sector de cara la recuperació de l'activitat durant aquests pròxims mesos.

Segons el portaveu de la FEHT, Xavier Guardià, aquestes previsions tenen en compte el turisme internacional, que permet sustentar la meitat del negoci del sector al conjunt de la Costa Daurada. En aquest sentit, considera que cal una obertura de fronteres, acompanyada d'una acceleració dels plans de vacunació a la Unió Europea. Però tot i l'optimisme, els empresaris assenyalen que el volum de negoci d'aquesta campanya d'estiu es mourà al voltant del 65% respecte l'assolit l'última campanya abans de la pandèmia, la de 2019. Una xifra que, d'altra banda, suposa un increment del 30% respecte l'estiu passat.

El públic familiar, l'aposta del sector a la Costa Daurada

El públic familiar continua sent l'aposta amb la qual ajuntaments i empresaris de la Costa Daurada busca consolidar aquestes dades. En aquesta línia, el Patronat de Turisme de Cambrils ha fet pública una programació d'activitats destinades per a diverses edats i opcions. Dividides en quatre blocs temàtics, el consistori cambrilenc ha presentat un conjunt d'actes que inclouen des d'animacions musicals a gimcanes familiars. Tot plegat, segons ha apuntat la regidora de Turisme Marta Borràs, amb la voluntat d'atraure no només al públic internacional sinó també el nacional. Després de participar a la fira FITUR, Cambrils apostarà fort pel mercat nacional, amb especial èmfasi a visitants provinents de l'Aragó, Navarra o País Basc.

 

Comenta aquest article