Informació general

Transport ferroviari

Ouigo fa parada per primer cop al Camp de Tarragona amb la línia d'alta velocitat a baix cost Madrid-Barcelona

La companyia francesa opera a Catalunya des de fa tres setmanes, arrel de la liberalització del sistema ferroviari

Per ACN

Imatge dels primers passatgers sortint del comboi del primer tren d’Ouigo a Espanya que ha arribat a l'estació del Camp de Tarragona
Imatge dels primers passatgers sortint del comboi del primer tren d’Ouigo a Espanya que ha arribat a l'estació del Camp de Tarragona | ACN (Núria Torres)

L'alta velocitat de baix cost fa parada per primer cop a Tarragona. Els trens de la línia Madrid-Barcelona, que opera la companyia francesa Ouigo, s'aturen des d'ahir dijous a l'estació del Camp de Tarragona. Ouigo presta el servei des de fa tres setmanes, competint amb Renfe, arrel de la liberalització del sistema ferroviari. Dels cinc trajectes diaris, un s'atura a Tarragona. L'operador diu que aquesta parada és una prova pilot –fins al 2 d'octubre–, però la intenció és incrementar-les i que Tarragona s'acabi consolidant com una estació "clau". Les autoritats del territori han coincidint en què l'aposta de Ouigo evidencia la importància de connectar l'estació, al terme de la Secuita, amb la ciutat de Tarragona i la resta del territori.

Continuar operant al Camp de Tarragona durant tot l'any

A l'edifici de l'estació, directius d'Ouigo i autoritats locals inauguraven oficialment aquesta parada en el trajecte entre Barcelona i Madrid. Per al proper any, Ouigo demanarà que se li permeti continuar operant al Camp durant tot l'any i, fins i tot, que se li concedeixin més freqüències per a l'estiu de 2022. "Estem a Tarragona amb la intenció ferma de quedar-nos", ha afirmat la directora de la companyia a Espanya, Hélène Valenzuela, tot remarcant el gran impacte econòmic que generarà en una zona lligada al turisme, sector molt colpejat per la pandèmia. "Pretenem contribuir al creixement de Tarragona", va dir.

Valenzuela també va fer balanç de l'aterratge de la companyia francesa a Catalunya des del passat 10 de maig, amb el trajecte entre les capitals catalana i espanyola, amb parada a Saragossa i, des d'aquest dijous, a Tarragona, en les quals "s'han superat amb escreix les nostres estimacions", amb una ocupació mitjana que ronda el 80%. Les autoritats locals van coincidir en la importància de la intermodalitat i de facilitar la mobilitat a la zona a fi que l'estació d'alta velocitat quedi ben connectada amb el territori, a nivell d'accessos i freqüències. L'alcalde de Tarragona, Pau Ricomà, va reiterar que al transport metropolità li manquen competències i considera l'arribada d'Ouigo com "una finestra d'oportunitat" que cal aprofitar.

Comenta aquest article