Ensenyament
El PSC refusa que es perdi una línia de P3 a l'escola Mas Clariana
demanen que el govern municipal defensi l'educació pública i que s'estudiïn mesures alternatives al tancament, com és la de rebaixar les ràtios
El Grup Municipal del PSC de Cambrils considera imprescindible sumar esforços per evitar el tancament de noves línies de P3 a les escoles del municipi, la que s’ha confirmat al Mas Clariana junt amb la que es va eliminar aquest curs al Marinada. En aquest sentit, el PSC ha registrat una moció que es debatrà al proper plenari municipal, on demana la implicació de la regidoria d'Ensenyament per mirar de reconduir aquesta situació. Segons el PSC, “refusem la pèrdua d’un grup de P3 a l’escola Mas Clariana i veiem la necessitat d’obrir un segon P4 a l’escola Marinada on sabem que hi ha 5 famílies que es volen matricular a P4 però no tenen opció mentre que, alhora veiem com hi ha 31 preinscripcions per a només una línia”.
Des del PSC Cambrils, asseguren que “després d’haver-nos reunit amb les direccions de les AFAs de l’escola Mas Clariana i del col·legi Marinada, així com amb Teresa Franch, Tècnica territorial de la FAPAC al Camp de Tarragona, hem constatat la preocupació per part de les famílies”. Pel PSC, “davant la davallada de la natalitat cal aprofitar aquesta circumstància per mirar de millorar les ràtios i augmentar la qualitat educativa, no per tancar aules, que sembla és la sortida escollida per la Generalitat”. Per la portaveu del PSC, Ana López, “és incomprensible la passivitat d’aquest Ajuntament. A Reus ho han aconseguit; i no han acabat tancant línies sinó que es va decidir rebaixar la ràtio d'alumnes, passant de 23 a 15 en quatre escoles per mantenir els grups. Per aquí passa la nostra proposta”.
Segons el PSC, “els representats dels pares i mares dels dos centres educatius ens han traslladat el seu interès en que cal evitar una nova reducció de línies de P3 a les escoles públiques de la ciutat; entre d’altres qüestions perquè tancar línies suposa reduir la possibilitat d’elecció de centre a les famílies que veuran com pugen les ràtios i que alguns nens i nenes es queden fora de l’opció seleccionada en primera instància”. Altres demandes que es fan efectives en la moció presentada pel PSC Cambrils van en la línia d’obtenir “un nou marc regulador que permeti que l’escola pública i la concertada ofereixin les places amb igualtat de condicions per no acabar convertint certes escoles en espais una alta quota d’immigració a les seves aules, que es treballi per facilitar a totes les famílies l’accés al centre de preferència, i que es valori cada col·legi per les seves característiques, singularitats i per les sol·licituds d’escolarització que reben”.
Una revisió a fons del sistema educatiu
La moció del PSC incideix, també, en com es gestiona l’educació, “sabem que la competència és de la Generalitat però hem d’actuar plegats. Com pot ser que al segle XXI s’estiguin aplicant mètodes del segle XX”, apuntava Ana López. “Al final, veiem una clara desmotivació de l’alumnat, dels professors,...i clar, amb la pandèmia tota la problemàtica s’ha vist agreujada”. Per López, és incomprensible que les ajudes digitals que es van prometre a les persones més necessitades de Cambrils hagin tardat més d’un any en rebre les tablets.
Finalment,el PSC també exigeix una resposta a la pregunta formulada el passat mes de febrer en plenari per la qual sol·liciten la informació del deute de la Generalitat vers Cambrils en les subvencions a les escoles bressol. “Del que reconeix la Generalitat que ens deu per aquest concepte, i el que té quantificada la regidoria d’Ensenyament de l’Ajuntament hi ha una diferència de mig milió d’euros que no podem deixar de cobrar”.