Hisenda
S'aprova una modificació de crèdit que servirà per finançar el segon Pla Local de reactivació social i econòmica
Es tracta de la modificació número 11 del pressupost municipal per un import d'1,2 milions d'euros, part dels quals aniran a accions com els Bons Cambrils o els Plans d'Ocupació Municipal
El Ple de l'Ajuntament de Cambrils va aprovar, ahir, en sessió telemàtica la modificació de crèdit número 11 del pressupost municipal per un import d'1.238.127 euros finançat amb càrrec a majors ingressos, baixes de crèdits i romanent de tresoreria. Tal com va explicar el regidor d'Hisenda –Jaume Gila–, aquesta modificació servirà per finançar algunes mesures del segon Pla Local de reactivació social i econòmica, entre d'altres actuacions. Algunes de les accions que es doten de pressupost amb aquesta modificació són el reforç de la xarxa de distribució d’aliments, els Plans d’Ocupació Municipal, la campanya de sensibilització de la Covid-19, els Bons Cambrils –que tindran una inversió de 105.000 euros més–, i el projecte de capacitació digital.
D'altra banda, part del romanent també es destinarà a habitatge i sostenibilitat. Per una banda, l'Ajuntament destinarà recursos a les polítiques d'habitatge amb una partida per desenvolupar el Pla Local Habitatge inclòs al Pla d’Acció Municipal (PAM) i, per l’altra, es destina una partida al desenvolupament del Pla de Mobilitat Urbana per un valor de 24.203 euros.
Abstenció de tots els grups de l'oposició
Tots els grups de l'oposició i els dos regidors adscrits –Joan M. Artigau i Patricia de Miguel– es van abstenir en aquest punt. De Miguel va explicar que, "el destí que se li dona a aquests diners és una decisió de l'equip de govern, per tant, avanço que la meva posició serà la d'abstenció, però sí me n'alegro molt que s'hagin tingut en compte els Bons Cambrils; que siguin un èxit i que es repeteixi la convocatòria".
Per part del PP, David Chatelain va comentar que, "en aquesta 'pedrea' de la loteria pressupostària veiem que, pràcticament tots els departaments, han estat agraciats –excepte el de cultura–. En aquests temes el nostre vot és tradicionalment d'abstenció, tot i que vull destacar que aquesta modificació afecta a l'estabilitat pressupostària i a la regla de la despesa. El criteri només respon a la voluntat del govern; d'on aniran els diners i d'on es treuen els diners i per tant, votarem abstenció".
El portaveu de Cs –Juan Carlos Romera– va lamentar que, "ens trobem amb una nova modificació de crèdit i és una llàstima que no hagin fet cas a les recomanacions que vam fer des del grup de Cs a l'hora de desenvolupar el pressupost. Celebrem la decisió dels Bons Cambrils i que es repeteixi l'edició, tot i que nosaltres ja ho vam proposar a la sessió plenària de juny de 2020. Esperem que ajudi al teixit empresarial del municipi". El grup taronja també es va abstenir.
Finalment, l'ahir portaveu del PSC –Josep M. Vallès– va voler recordar el company de l'Assemblea de Cambrils: "què hauria dit avui que portem 11 modificacions del pressupost. Hauria posat el crit al cel. Molts departament han reorientat la seva actuació i estan seguint un altre rumb del que hi havia previst a l'inici del pressupost municipal. Per què ho poden fer? Gràcies al romanent, és a dir, gràcies a la ineficiència que han tingut en gastar tot el que estava previst l'any passat. Hem de ser eficients en la redacció del pressupost i en la seva execució i no esperar que hi hagi sobrant de l'any anterior. Estem donant voltes a una roda que es pot trencar. Demano que s'executi el pressupost el millor possible, evidentment aquests són canvis vius, però s'han de limitar". El PSC es va abstenir.
Jaume Gila, regidor d'Hisenda: "Hem de fer el màxim possible per reactivar l'economia"
Per cloure el debat, el regidor d'Hisenda –Jaume Gila– va insistir que bona part dels diners d'aquesta modificació de crèdit va destinada al segon Pla Local de reactivació social i econòmica, "prou important i necessari dotar de partides per impulsar diferents actuacions. Hem de fer el màxim possible per reactivar l'economia i donar gràcies que disposem d'aquest romanent i que el podem utilitzar".
D'altres punts de caire econòmica que van passar per sessió plenària, ahir, van ser l’informe anual sobre els resultats del control intern de l'exercici 2020, la rectificació de l'inventari de béns i drets de la Corporació i l’aprovació inicial de la modificació dels estatuts de l'empresa municipal Aparcam, entre d’altres.