LAjuntament de Cambrils traurà a concurs vuit llicències de taxi
![]() |
Linforme sobre la necessitat de taxi a Cambrils, elaborat pel Gabinet Gaudí i encomanat per lAjuntament, recomana una ràtio dun taxi per cada mil habitants |
La polèmica de les llicències de taxi a Cambrils continua el seu periple, i sembla que va per llarg.
En el ple extraordinari del passat 21 de març es va aprovar linici de lexpedient dampliació i les bases reguladores de ladjudicació de noves llicències de taxi. Això significa que lAjuntament traurà a concurs vuit llicències de taxi; daquestes, quatre corresponen a les que shan anul·lat a conseqüència de la sentència judicial emesa el passat mes de setembre i a aquestes quatre se nhi afegiran quatre de noves. Aquesta ha estat la recomanació feta pel Gabinet Gaudí a qui fa uns mesos lAjuntament va encomanar lestudi de les necessitats de taxi a Cambrils. La decisió de tirar endavant un nou concurs, així com lampliació del número de les llicències no ha agradat gens als taxistes que formen part de lAssociació Ràdio Taxi Cambrils, que ja han advertit que presentaran al·legacions a les noves bases.
§ José Ramírez [president de Ràdio Taxi Cambrils] HI HA MASSA LLICÈNCIES PER LA DEMANDA EXISTENT§ El president de Ràdio Taxi Cambrils, José Ramírez, en declaracions a Revista Cambrils explicava que utilitzant el sentit comú no entén per què shan de donar més llicències no sé en què es basa lestudi per justificar que fan falta llicències durant tot lany, dubtem de la veracitat de lestudi. Segons Ramírez, la proporció establerta per lestudi, que diu que per cada 1.000 habitants hi ha dhaver un taxi, no és real; a Salou amb només 20.000 habitants hi ha gairebé 50 taxis, i Reus amb 100.000 habitants té només 48 taxis, és a dir, que la relació no és justa. Ramírez creu que la relació del nombre de taxis que hi ha dhaver en cada municipi depèn de la demanda que hi ha i a Cambrils durant lhivern no nhi ha gens.
Segons Ramírez, han posat el tema en mans dadvocats i alhora han encarregat un estudi a una consultoria de Barcelona. El que sí que té clar és que recorreran les bases de la nova adjudicació ens veiem obligats a fer-ho perquè lestudi no sajusta gens a la realitat.
De moment, explicava Ramírez, els treballadors de Ràdio Taxi Cambrils han visitat els hotels més representatius del municipi per recollir signatures en contra de les noves bases del concurs, i assegura que han rebut suport de la majoria dels hotels que han visitat. Més endavant presentaran el recull de signatures juntament amb lestudi que han encarregat a una consultoria.
En cap cas, assegura Ramírez, Ràdio Taxi Cambrils no vol aconseguir noves llicències, simplement que els taxistes que treballen al municipi siguin els que es necessiten.
Per altra banda destaca que shan sentit enganyats per lAjuntament amb la proposta, ara ja desestimada, de la posada en marxa del taxi compartit vam fer una inversió de 2.400 euros en els taxímetres per a res, i ho reclamarem.
§ Gene Barriga [un dels taxistes afectats] NO CAL MONOPOLITZAR EL SECTOR DEL TAXI§ Per la seva banda, Gene Barriga, un dels impulsors del recurs contra les bases dadjudicació de les quatre llicències de taxi, es mostrava molt satisfet de laprovació de les noves bases hi ha feina i aquestes quatre llicències són necessàries; a banda, és el que toca per llei. Barriga explicava que a lhora de concedir les llicències noves el més lògic és que es valorin els anys treballats pels taxistes és el que shagués hagut de fer abans, quan el jutge va dir que eren unes bases discriminatòries.
Gene Barriga defensa que les llicències shan de donar als treballadors amb més anys dantiguitat, sempre que sigui necessari. En aquest sentit creu que lactitud que està adoptant el president de Ràdio Taxi Cambrils, José Ramírez, que no està dacord amb les noves bases aprovades, no és la correcta no cal monopolitzar el sector del taxi i ell ja té els seus taxis amb els seus xòfers. Els que portem anys treballant amb el taxi tenim el mateix dret de guanyar-nos la vida com ell. En definitiva, em sembla lleig que el president hagi adoptat aquesta postura.
§ Robert Benaiges [alcalde de Cambrils] CONSIDERO QUE NO SENS VA DIR TOTA LA VERITAT§ Segons va informar en el ple Robert Benaiges, sexposaran les bases del concurs durant un mes perquè tothom hi pugui dir la seva. Està previst que el període dal·legacions sallargui fins a finals dabril i a partir daquí ja es podran començar a presentar les sol·licituds de les persones que vulguin acollir-se a aquestes bases. Daquesta manera, segons Benaiges, a inicis destiu estaria el procés enllestit i es podria començar a donar el nou servei.
Segons explicava Benaiges, lestudi també marca un criteri clar de quan shan de donar les noves llicències per tal devitar en un futur problemes daquestes característiques; segons lestudi, cada 2.500 habitants dincrement de cens shaurien de convocar 2 noves llicències.
Pel que fa al concepte de taxi compartit, proposta feta en el seu moment per la Federació del Taxi de Catalunya, desapareix totalment de les noves llicències que es posaran a concurs la proposta ha sortit com ha sortit i prefereixo fiar-me dalgú que no estigui directament implicat en el món del taxi, perquè no vam ser suficientment assessorats ni informats. Benaiges explicava que després de tot el que ha passat considero que no sens va dir tota la veritat. Benaiges va destacar també la importància de redactar una nova ordenança del taxi que sadeqüi a les necessitats reals.