Transport ferroviari
Junts aprova una moció al Senat que insta el Govern espanyol a complir amb el calendari d'execució del Corredor Mediterrani
La senadora per Tarragona de Junts per Catalunya, Assumpció Castellví, va defensar aquest passat dimarts una moció per reclamar al Govern espanyol "un impuls en les obres del Corredor Mediterrani". La moció es va transaccionar i aprovar per amplia majoria. Castellví ha destacat que aquesta infraestructura és "un element estratègic fonamental pel desenvolupament econòmic i empresarial de tota la costa Mediterrània", a més de ser "un promotor de la sostenibilitat i de lluita contra el canvi climàtic. Des de Junts demanem al ministre que premi l’accelerador per tal que el Corredor Mediterrani estigui a punt el 2025", ha afegit.
La senadora ha subratllat la necessitat d’un corredor de mercaderies d’ample europeu per l’interior del Camp de Tarragona perquè "cada any passen 14.460 combois de mercaderies per les poblacions de la costa tarragonina, un 13% d’aquests són perilloses, amb càrregues tòxiques i inflamables". Ha mencionat els alcaldes de Tarragona, Altafulla, Torredembarra, Creixell, Roda de Berà, El Vendrell, Reus, Cambrils, Salou i Vila-seca, que reclamen que es desplaci el tràfic de mercaderies per l’interior del territori. "La solució és clara: cal alliberar la línia de la costa per a ús exclusiu de passatgers i reduir al màxim la provisionalitat del tercer fil ferroviari".
També ha defensat la necessitat d’executar les obres de l’Estació Central/Intermodal de Reus i la seva connexió amb l’aeroport de Barcelona. També ha posat l’accent en el canvi d’amplada entre Tarragona i Vandellòs, el tercer carril entre Castellbisbal i Vila-seca,i la segona via amb tercer carril de València a Castelló.
Finalment, s’ha posat de manifest la necessitat de fer efectiu un Corredor Mediterrani que inclogui els accessos ferroviaris al port de Barcelona i al port de Tarragona, el tercer fil entre el límit administratiu amb el País Valencià i Castellbisbal, entre Tarragona i Reus i entre Figueres i Portbou, les terminals ferroviàries de la llera del riu del port de Barcelona i de la zona d’activitats logístiques del port de Tarragona, la connexió de la terminal de Vilamalla amb l’ample internacional, i, finalment, les estacions dels aeroports de Girona i Reus i la seva connexió amb l’aeroport de Barcelona.