Esports

Ral·li

La 56a edició del RallyRACC Catalunya-Costa Daurada estrena un itinerari exclusivament sobre asfalt

Per Redacció

Imatge de la presentació d'aquesta propera edició del Rally Catalunya-Costa Daurada
Imatge de la presentació d'aquesta propera edició del Rally Catalunya-Costa Daurada | Cedida

Una nova configuració exclusivament sobre asfalt i nous trams, amb un total de 1.415,05 quilòmetres, dels quals 306,5 són de velocitat a través de 19 trams cronometrats. Aquests són alguns dels detalls de la 56a edició del RallyRACC Catalunya-Costa Daurada, que ja s’ha presentat oficialment. Ha estat en format telemàtic aquest dijous, amb la participació de representants de les entitats que donen suport al RACC per tal de fer possible la celebració de la prova a la demarcació de Tarragona. Així, hi han estat presents la presidenta del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, Meritxell Roigé; l’alcalde de Salou, Pere Granados;  el responsable d’esdeveniments de PortAventura, Lluís Plans, i Santi Siquier, responsable de l’Acció Territorial de l’Esport de la Secretaria General de l’Esport, a més del president del RACC, Josep Mateu. Des de la Diputació de Tarragona, a través del Patronat de Turisme, es col·labora en l’organització de la prova aportant 506.000 euros.

El RallyRACC Catalunya-Costa Daurada és fidel per 16a vegada consecutiva a la demarcació de Tarragona, que el va acollir per primera vegada el 2005. Els detalls tècnics i l’itinerari de la competició, que tindrà lloc entre el 14 i el 17 d’octubre i serà la 11a i penúltima prova puntuable per al Campionat del Món de Ral·lis de la FIA, els ha donat el director esportiu del RACC, Jordi Barrabés. Aquest any 2021 el RallyRACC torna a unes condicions de carretera cent per cent sobre asfalt, deixant a un costat les característiques mixtes que li van donar personalitat a partir de 2010. El ral·li tarragoní s'ajusta d'aquesta manera a la nova reglamentació d'un únic tipus de pis que demanda la FIA a totes les proves del mundial i ho fa aportant, com sempre, novetats.

Trams nous i modificacions en les etapes

Dos trams seran completament nous per a tots els participants: ‘La Granadella’ (21,77 km, divendres 15 d'octubre) i ‘Gavadà’ (13,57 km, diumenge 17 d'octubre). Altres tres trams es van disputar per última vegada el 2014 o en anys anteriors: ‘Vilaplana’ (20 km), ‘Riba-roja’ (14,20 km) i ‘Batea-Vilalba’ (8,62 km), les tres pel divendres 15 d'octubre. I una sisena prova especial, ‘Querol-Les Pobles’ (19,14 km), compta amb força modificacions en el seu desenvolupament pel fet que utilitza diferents variants. Les restants quatre especials són idèntiques a com es van disputar el 2019.

El RACC planteja una cursa que encara que torna a la seva configuració de fa anys, íntegrament sobre asfalt, adopta tants canvis en el seu disseny que la fan una competició pràcticament nova. Per arrodonir aquest fet, el shakedown o tram de proves també serà diferent al dels últims deu anys, passant del tram mixt de Salou al sinuós traçat asfaltat del ‘Coll de la Teixeta’ (4,31 km).
Els dos trams completament nous oferiran molt interès pel seu singular traçat. ‘La Granadella’, que està dissenyat en la carretera de Flix a El Soleràs, compta amb una part inicial que convida a mantenir un bon ritme, característica que canvia a meitat de tram en enllaçar amb una carretera més estreta i virada i un pis de vella factura. Quant a ‘Gavadà’, entre el poble d'aquest nom i Vandellós, es tracta d'una especial més curta, amb un asfalt poc adherent i un port de muntanya (Coll d’Aumet) a meitat del seu recorregut. A més, també es manté el tram urbà ‘Salou’, que permet el contacte dels aficionats amb el ral·li. 

Comenta aquest article