Camp

Turisme

Un repte busca propostes per a apropar els espais de la Batalla de l'Ebre a les famílies, usant les TIC

Per Redacció

Cartell de l'activitat per apropar els espais de la Batalla de l'Ebre a les famílies, usant les TIC
Cartell de l'activitat per apropar els espais de la Batalla de l'Ebre a les famílies, usant les TIC | Cedida

L’operació Espai de Millora del projecte PECT TurisTIC en Família ha llençat un repte que busca solucions innovadores que usin les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) per a apropar a les famílies que fan turisme als espais de la Batalla de l’Ebre. L’operació, coordinada des de la Diputació de Tarragona, té com a objectiu generar activitats de descoberta i assaig tant de serveis com de productes adreçats a les famílies que fan turisme a la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre.

El repte ‘Com utilitzar les TIC per apropar els diferents espais de la Batalla de l’Ebre a les famílies que fan turisme’ ha de permetre trobar propostes que tinguin en compte els centres d’interpretació i paratges singulars relacionats amb restes de la Batalla de l’Ebre. L’objectiu és preservar la memòria dels fets ocorreguts a les Terres de l’Ebre, proposant una aproximació per part de les famílies que s’atansin a aquests espais. 

Aprofitant la posada en marxa del Hub Emprèn CatSud aquest mes de juliol, impulsada per l'Àrea de Recursos Humans, Ocupació i Emprenedoria de la Diputació de Tarragona i la Càtedra sobre el Foment de l'Emprenedoria i la Creació d'Empreses de la Universitat Rovira i Virgili, s’ha usat aquest espai per a llençar-hi el repte. Es tracta d’un espai de trobada virtual d’empreses consolidades i de nova creació de la demarcació de Tarragona. Actualment reuneix unes 50 empreses de nova creació i 15 de ja consolidades, oferint-los poder establir sinergies, desenvolupar projectes de forma conjunta i resoldre reptes comuns basats en la innovació.

Les empreses interessades a participar del repte coproduint solucions innovadores ho poden fer a través del següent enllaç https://www.dipta.cat/empren/hub/com-utilitzar-les-tic-per-apropar-els-diferents-espais-de-la-batalla-de-lebre-a-les-families-que, que s’iniciarà el dia 15 de juliol i s’allargarà fins el 3 d’agost.

PECT TurisTIC en Família

El PECT TurisTIC en família és un projecte de recerca i innovació que ha de marcar un abans i un després en el turisme de la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre, un punt i a part en la seva definició i gestió com a destinacions turístiques familiars. D’aquesta manera, la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre es converteixen en un observatori i laboratori europeu de referència en tecnologies i tendències en turisme familiar. PECT significa “Projecte d’Especialització i Competitivitat Territorial”.

El PECT TurisTIC en família és una iniciativa d’intervenció coordinada liderada per la Diputació de Tarragona. Els socis beneficiaris són set: Diputació de Tarragona (que coordina el projecte), Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona (Costa Daurada i Terres de l’Ebre), Universitat Rovira i Virgili (Grup de recerca en nutrició funcional, oxidació i malaltia cardiovascular -NFOC Salut-), Eurecat (Departament d’innovació turística), Ajuntament de Montblanc, Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES) i el Clúster de l’equipament de la llar i el contract CENFIM.

El PECT TurisTIC en família és cofinançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Unió Europea, en el marc del Programa operatiu FEDER de Catalunya 2014-2020. Objectiu d’inversió en creixement i ocupació.

Comenta aquest article