Informació general

Turisme

La Costa Daurada posa èmfasi en la promoció nacional a través del Pla Conjunt de Promoció entre el sector públic i privat

Les primeres accions que ja s'han dut a terme tenen l'objectiu d'arribar als mercats que poden visitar la zona aquest estiu

Per Redacció

Una de les cartelleres promocionals situades a la Gran Vía de Madrid
Una de les cartelleres promocionals situades a la Gran Vía de Madrid | Cedida

Els Patronats de Turisme de la Diputació de Tarragona Costa Daurada, Cambrils, Salou i Vila-seca, conjuntament amb la Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la província de Tarragona (FEHT), van signar a finals de maig el Pla Conjunt de Promoció Turística per aquest 2021 amb un pressupost d'1,5 milions d'euros. Durant aquest mes i mig ja s'han posat en marxa les primeres accions promocionals.

Tal com indica Meritxell Roigé, presidenta del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, "l'objectiu d'enguany és atreure els mercats que sabem que no tindran dificultats per visitar la nostra demarcació. Així doncs, vam decidir entre tots que havíem d'apostar fort per promocionar-nos a Catalunya, Madrid i les principals poblacions de la vall de l'Ebre". Berta Cabré, presidenta de la FEHT, afegeix que "un dels objectius principals del Pla de Conjunt de Promoció és actuar sobre el canal professional, per això, també hem arribat a interessants acords amb agències de viatges nacionals de primer nivell perquè ens promocionin entre els seus clients".

Cartells i vídeos publicitaris a diferents ciutats espanyoles

Així doncs, per exemple a Madrid, a finals de juny, es va dur a terme una campanya d'emissió de vídeos publicitaris de la destinació a la Gran Vía, més concretament a les pantalles digitals dels teatres Lope de Vega i Coliseum. A més, es van contractar cartelleres situades a peu de carrer i en més de 30 quioscs de la capital. Pel que fa a Barcelona, s'ha fet publicitat en una quinzena de busos de línies urbanes. A centres comercials com Puerto Venecia i Plaza Imperial de Saragossa, Berceo de Logronyo, El Boulevard d'Àlava o les estacions d'AVE de Saragossa i Madrid també s'estan emetent vídeos publicitaris.

També s'han arribat a acords de comàrqueting amb agències de viatges com Logitravel, Rhodasol, Bedtoyou, Airmet Cybas,Destinia o Viajes Eroski -la principal cadena al nord d'Espanya-, on també s'han fet accions promocionals a la seva xarxa d'hipermercats.

Aquest pla de promoció, iniciat el 2014, té com a objectiu aplicar una part dels recursos obtinguts provinents de l'impost a les pernoctacions en establiments reglats, el qual gestiona íntegrament la FEHT. Des de fa diversos anys, s'han creat unes sinergies positives entre el sector públic i el privat per assolir objectius de promoció, tant relatius a la Costa Daurada, com a les poblacions de Salou, Cambrils i Vila-seca, i també dels establiments turístics: hotels, càmpings i apartaments.

Comenta aquest article