Sanitat
L'Hospital Lleuger desactiva el seu canal de Whatsapp per l'allau de missatges
L'Hospital Lleuger Antoni de Gimbernat va desactivar, el passat 22 de juliol, el seu canal de Whatsapp que tenia operatiu per tal de rebre els missatges dels usuaris i les seves peticions de visita mèdica. Segons va informar el centre a través de les seves xarxes socials: "a causa dels canvis organitzatius per la covid-19 i haver de respectar les mesures de distanciament social, els usuaris/àries de Cambrils que precisin d'atenció sanitària, poden sol·licitar visita a través del telèfon, del correu electrònic o la pàgina web". El centre al·legava aquesta mesura "per tal de donar una resposta adequada i àgil als nombrosos missatges que ens arriben". Les queixes per part dels usuaris es van estendre per les xarxes socials, principalment a Facebook, en les què molta gent deixava palesa les "dificultats" per contactar amb el centre hospitalari cambrilenc.
David Chatelain (PP): "Demanaria que es demani a la directiva de l'Hospital que prengui les mesures pertinents per normalitzar l'atenció al públic"
Aquesta qüestió no va passar desapercebuda al darrer plenari, celebrat el 26 de juliol. El portaveu del PP –David Chatelain– va ser qui va treure el tema, preguntant què passava amb l'Hospital Lleuger. Segons va dir, "s'ha deixat de prestar el servei a través de Whatsapp, cosa que per a molts usuaris ha estat un problema. Hi ha moltes llistes d'espera; hi ha molta gent que triga moltíssim en connectar amb l'Hospital i això està generant una sensació d'inquietud entre molts cambrilencs. Entenc que, en una situació de pandèmia, això no ajuda massa a la calma social. Demanaria que se'ns expliqués què ha passat i que es demani a la directiva de l'Hospital que prengui les mesures pertinents per normalitzar l'atenció al públic".
Hèléne Arcelin: "Gestionar un canal de Whatsapp amb uns 500 o 600 missatges diaris, doncs no era operatiu"
Davant d'aquest tema, la regidora de Benestar Social i Salut –Hèléne Arcelin– va recordar que, des de feia unes setmanes enrere, l'índex de rebrot de la covid-19 i els contagis s'havia elevat molt a nivell general. "Els serveis estan saturats. Quant al servei de Whatsapp que oferia l'Hospital Lleuger –no tots els CAP tenen aquest servei– som coneixedors que ha deixat de funcionar, però es pot contactar amb el centre a través d'altres vies o eines habituals. Hi ha una saturació del servei perquè s'ha de fer aquesta atenció als malalts de la covid-19. A més, gestionar un canal de Whatsapp amb uns 500 o 600 missatges diaris, doncs no era operatiu. A més, sembla ser que alguns usuaris no l'utilitzaven per a la seva finalitat, sinó per altres coses. S'ha decidit fer-ho així, atès que hi ha altres vies de comunicació. Era inviable atendre tots els whatsapp que arribaven".
L’Apunt
Contacte amb l'Hospital Lleuger
Segons informa l'Hospital Lleuger de Cambrils, es pot contactar amb el centre a través de:
El telèfon: 977 36 30 74
L'enllaç: https://ecap.ics.gencat.cat/VisitesIServeis/programacio_visites/Visites.aspx
Per a informació general a través del correu electrònic: hllcambrils@grupsagessa.cat
Per urgències al telèfon: 977 36 80 66