Informació general

Samà Slow Market

El Samà Slow Market, un esdeveniment que es consolida en la seva segona edició

El mercat tanca amb més de 6.000 visitants i els seus organitzadors en fan un balanç positiu

Per Maria Vidal

Imatge del Samà Slow Market, aquest passat dijous al matí
Imatge del Samà Slow Market, aquest passat dijous al matí | Lluís Rovira i Barenys

La segona edició del Samà Slow Market ha tancat amb una valoració positiva per part dels seus organitzadors. Tot i haver d'organitzar l'esdeveniment tenint molt presents les mesures per la Covid-19 i haver de canviar coses sobre la marxa per segon any consecutiu, va tenir, de nou, una bona acollida i va funcionar molt bé. Així ho afirma Tere Recasens, representant de l'Associació de Comerciants Vilacentre, que ha ajudat a fer el mercat possible, i també ho avalen les dades. L'esdeveniment, que es va allargar durant quatre dies, de dijous a diumenge, un més que la primera edició, va superar la previsió del nombre d'assistents.

El II Samà Slow Market va rebre en total més de 6.000 visitants, que suposa un increment del 20% respecte l'any passat i és un "èxit rotund" segons l'organització. El mercat va tenir 1.250 assistents el divendres, uns 1.500 el dissabte i més de 2.000 persones van arribar a accedir al recinte el diumenge. El control d'aforament, ja que no hi podien haver més de 600 persones a la vegada al recinte, va tornar a condicionar aquestes dades perquè no es podia entrar fins que no anaven sortint altres visitants. El balanç final també informa que l'entrada va ser molt distribuïda durant tot el dia, tant al matí com a la tarda.

La gran majoria dels visitants han sigut persones no residents a Cambrils

Tere Recasens ha afirmat a revistacambrils.cat que "el turista va respondre molt bé", perquè "la majoria de gent venia de fora de la població". Segons l'organització, la tipologia dels assistents era, en un 45% turistes habituals de segona residència; en un 35%, turistes nacionals de províncies limítrofes a Tarragona i, en un 20% estrangers, dels quals gairebé tots eren francesos.

Creu que els espectacles destinats a un públic infantil també van tenir molt d'èxit i és un punt a enfortir, tenint en compte que era la primera vegada que s'oferien actuacions amb els assistents asseguts, ja que l'any passat van haver de ser totes itinerants. Així doncs, per aquesta segona edició es van col·locar balles de palla, que servien de decoració, com a espai de descans i, com que no es podien moure, permetien respectar les distàncies de seguretat entre els que miraven l'espectacle.

Es preveu repetir el mercat l'any vinent

D'altra banda, les 32 parades d'artesania i comerç local també estan satisfetes amb les vendes realitzades i la bona afluència de públic, especialment de divendres a diumenge, però "sempre hi ha productes que es venen millor que d'altres", afirma Tere Recasens. Tot i això, els comerciants van haver de tancar a les 22 h segons les darreres restriccions per la Covid-19 dictades per les autoritats sanitàries.

La representant de l'Associació de Comerciants Vilacentre afegeix que "ja hem passat dos anys de Covid amb notable alt" i "volem ampliar la cartellera cada any, que hi hagi major oferta i que la gent hi pugui passar no només el dia, sinó també la nit". En aquest sentit, els organitzadors esperen repetir l'experiència al 2022 i que ja hi pugui haver foodtrucks i, d'aquesta manera, també donar la possibilitat als assistents d'adquirir menjar i begudes mentre passegen pel Parc Samà. "Intentem arribar a ser un esdeveniment consolidat, com la resta de mercats que es fan arreu de Catalunya, i que tothom sàpiga que es fa a principis d'agost", conclou Recasens.

Comenta aquest article