Informació general

Política

Oliver Klein (NMC): «Es tracta d'un acte d'exigència i responsabilitat, de pèrdua de confiança amb el camí emprès i de ganes de canviar de ritme»

Els líders de l'NMC, PSC, Cs i PP han escenificat, aquesta tarda, el canvi de forces al consistori cambrilenc després de la presentació de la moció de censura que força el canvi d'alcaldia en favor d'Oliver Klein

Per Berta Ruiz

Oliver Klein (NMC), acompanyat d'Ana López (PSC), Juan Carlos Romera (Cs) i david Chatelain (PP, a la roda de premsa de presentació de la moció de censura
Oliver Klein (NMC), acompanyat d'Ana López (PSC), Juan Carlos Romera (Cs) i david Chatelain (PP, a la roda de premsa de presentació de la moció de censura | Lluís Rovira i Barenys

Els portaveus de l'NMC –Oliver Klein–, el PSC –Ana López–, Ciutadans –Juan Carlos Romera– i el PP –David Chatelain– han escenificat, aquesta mateixa tarda en una roda de premsa a l'hotel Sol Tryp Port Cambrils–, el canvi de forces al consistori cambrilenc. Després de la presentació de la moció de censura de tota l'oposició municipal –signada per un total de 13 regidors–, aquest matí, els líders de les quatre formacions han comparegut davant d'una sala atapeïda de mitjans de comunicació. Aquesta moció de censura forçarà el canvi d'alcaldia –en favor d'Oliver Klein– en un plenari que se celebrarà el proper 28 de setembre a les 12 hores. Els portaveus dels quatre partits han confirmat que fa uns 20 dies es van iniciar les converses per culminar aquest canvi polític, mentre que Oliver Klein ha comentat que li havia fet saber a l'alcaldessa –Camí Mendoza–, aquest mateix matí.

Oliver Klein (NMC): "El proper govern tindrà 13 suports amb una visió partidista molt àmplia; una candidatura municipalista i amb un candidat municipalista"

En primer lloc, el candidat a obtenir l'alcaldia un cop es voti la moció de censura –Oliver Klein– ha tingut unes paraules per als cambrilencs de que no tindrà cap paraula crítica ni cap a l'alcaldessa ni amb la resta de companys, ni farà cap al·lusió a conflictes concrets que s'hagin tingut en el sí del govern municipal. En la seva intervenció, Klein ha recordat que, "a Cambrils hi ha hagut governs de tots colors, combinats de mil i una maneres possibles i també hi ha hagut mocions de censura anteriorment. L'NMC ha patit de tot plegat i ho ha viscut: ens ha tocat estar a l'oposició, estar al govern i també, evident, el desig de poder governar la ciutat des de l'alcaldia i coordinar aquestes forces. Aquesta moció és amb la signatura de 13 regidors; fa 2 anys des de l'NMC vam donar suport a un govern que sumava 11. El proper govern tindrà 13 suports amb una visió partidista molt àmplia; una candidatura municipalista i amb un candidat municipalista".

Oliver Klein: "Algú que es podria haver quedat dins del govern –còmode fins al final del mandat–, fa un pas endavant perquè no estem a l'alçada; perquè volem fer més coses i les volem fer millor"

El candidat d'aquesta unió de forces ha incidit en tres idees fonamentals de com s'ha gestat aquesta decisió:

- "Evidentment hi ha hagut una pèrdua de confiança; hem estat 2 anys governant i hem treballat molt, però a mesura que avançava el mandat –nosaltres som molt exigents i responsables– ens hem preguntat 'si seguim així, no assolirem tots els objectius que ens hem marcat'".

- "Aquesta és una moció de censura que volem que sigui constructiva

- Algú que es podria haver quedat dins del govern –còmode fins al final del mandat–, fa un pas endavant perquè no estem a l'alçada; perquè volem fer més coses i les volem fer millor. És un exemple de responsabilitat per part de l'NMC.

- "Hem pactat amb uns i hem governat d'una manera i ara intentarem governar amb uns altres d'una altra manera que pensem que serà millor i farem el possible perquè sigui millor".

- "Creiem que és el moment de l'NMC; quan altres partits et venen a buscar i et diuen 'ara és el moment i t'ofereixen l'alcaldia'"

- Aquesta moció de censura suma 13 regidors que li donen la volta a la paella i comencem de zero; amb una continuïtat que ha estat dissenyada i amb altres objectius que hi afegirem.

En resum, segons ha manifestat Klein, "es tracta d'un acte d'exigència i responsabilitat, de pèrdua de confiança amb el camí emprès i les ganes de canviar de ritme; prémer l'accelerador per arribar a uns objectius i això ho hem fet amb l'ajuda d'un ampli espectre polític que expressa la pluralitat de Cambrils. A partir d'ara, treballar, treballar i treballar".

Frases més destacades

Abans de la intervenció d'Oliver Klein també han intervingut la resta de portaveus. Aquestes són les seves frases més destacades:

Ana López (PSC)

- "Han passat més de dos anys del pacte de govern i per a tothom resulta notori el fracàs del govern liderat per la senyora Mendoza que ha estat incapaç d'exercir el lideratge necessari per establir un ferm rumb i a més ha portat una paràlisi municipal molt evident".

- "La imatge més negativa ha estat l'abandonament de tota recerca de consens en temes cabdals per a la ciutat. En aquests dos anys han estat molt poques les vegades en les què s'ha comptat amb els regidors de l'oposició.

- Ha estat molt evident que aquest consens tampoc hi era en el sí del propi govern; això és molt més greu.

- "Tenim una profunda deriva municipal; ha quedat reflectida en les hemeroteques".

- "El govern de la senyora Mendoza no ha tingut ni la voluntat ni la capacitat d'escoltar i atendre l'oposició".

- "Com a grup del PSC, amb vocació de govern, ens hem vist obligats a trobar consensos i solucions amb els altres companys de l'oposició i per això estem avui aquí"

Juan Carlos Romera (Cs):

- "La persistent manca de lideratge de la senyora Mendoza, ja manifestada en el mandat 2015-2019, ha estat una preocupació constant per als regidors de l'oposició. Hem vist com se'ns ha obviat reiteradament en qüestions clau per a la ciutat.

- "Des de l'oposició hem fet propostes –algunes molt interessants– que han estat desestimades. Com més evident s'ha fet aquesta nul·la capacitat de diàleg ha estat amb les aprovacions de les ordenances fiscals i els pressupostos.

- "L'actitud poc constructiva d'alguns membres del govern de la senyora Mendoza s'ha traslladat també a l'àmbit social i són nombroses les queixes per falta de diàleg.

- Camí Mendoza no ha sabut estar a l'alçada ni escoltar. Davant d'un escenari tant preocupant i compartint el diagnòstic amb la resta de companys de l'oposició es va fer evident que era necessari fer alguna cosa per revertir la situació de la tercera ciutat del Camp de Tarragona.

- Fruit de nombroses converses i des de la responsabilitat vam poder constatar que alguns prioritzaven una sèrie de qüestions per sobre de l'interès general. Vam decidir explorar un acostament a l'NMC a fi de traslladar-los les nostres preocupacions.

- Vam poder constatar que el partit del senyor Klein compartia els nostres temors i era conscient que la gestió municipal era manifestament millorable, una vegada aquest contacte va quedar clar el camí a seguir.

David Chatelain (PP):

- Una vegada establerta aquesta voluntat de canvi, els fets s'han succeït d'una forma molt ràpida.

- Per al PP qualsevol pacte havia de tenir com a pilars fonamentals el benestar de Cambrils i l'impuls d'un renovat lideratge capaç de proposar als cambrilencs un canvi de ritme i portar-nos a una regeneració política i social

- Un canvi que marqui una estratègia comuna amb l'objectiu prioritari de recuperar una ciutat més neta, més social, més comercial, més segura i on l'administració pública estigui al servei de la ciutadania i no al revés.

- La bona sintonia en els temes importants ha permès un acord ràpid, que ha de portar a impulsar el dinamisme local; especialment després del llarg període de pandèmia: recuperant el diàleg i pactes per sumar el màxim de consens possible.

- Hem acordat configurar un pacte ampli, sòlid i sense exclusions buscant per sobre de tot una gestió eficient i eficaç dels recursos públics amb la defensa de Cambrils i dels cambrilencs. De comú acord, l'havia d'encapçalar una persona amb experiència de govern –líder d'un partit municipalista– que ha mostrat una voluntat de diàleg sincer. Reconèixer la valentia que representa donar un pas d'aquestes característiques.

 

Juan Carlos Romera (Ciutadans), Oliver Klein (NMC), Ana López (PSC) i David Chatelain (PP), aquesta tarda, abans de l'inici de la roda de premsa / Foto: Lluís Rovira i Barenys

 

Comenta aquest article