Tecnologia
El restaurant El Pòsit incorpora tres robots per fer el transport de plats entre la cuina i la sala
El restaurant El Pòsit de Cambrils és el primer restaurant de la demarcació de Tarragona en disposar d’aquesta tecnologia aplicada a la restauració
El restaurant cambrilenc el Pòsit ha incorporat al seu servei de menjador tres robots amb la finalitat d’alleugerir el pes que suporten els cambrers amb l’anar i venir dels plats des de la cuina a les taules i d’aquesta manera “millorar el rendiment a les àrees de treball i, de pas, fer una aposta per la innovació i la tecnologia”, segons explicava Ángel Pérez, director comercial del Pòsit, en la presentació que es va fer aquest passat divendres i en la que hi va ser present l'alcalde, Oliver Klein; la propera regidora de Turisme, Yolanda Burgos; el fins ara director de l'Escola d'Hoteleria, Jordi Jardí; els responsables de l'empresa constructora i distribuïdora dels robots a més dels responsables del restaurant el Pòsit; Ángel Pérez i Antonio Garcia, que n'és el gerent. Amb aquestes incorporacions el restaurant El Pòsit de Cambrils és el primer restaurant de la demarcació de Tarragona en disposar d’aquesta tecnologia aplicada a la restauració. Els robots són de producció xinesa fabricats per Pudu Tech i del seu distribuïdor Lueid Robotics. L’empresa fabricant Pudu Tech té presència a Corea, Àustria, EEUU, Tailàndia, Itàlia, Bèlgica i Països Baixos.
Els robots, els protagonistes de la sala
Segons explicava Ángel Pérez en la presentació, “un cambrer del restaurant El Pòsit de Cambrils transporta diàriament 300 kg de plats, sumant tant els plats que porten el menjar a la taula i els buits que tornen cap a la cuina. Això és molt de pes i amb aquests robots s’ha millorat notablement la salut dels cambrers reduint el pes que suporten durant tot un dia de feina”. Pérez explicava que des de la incorporació dels robots, ara fa dues setmanes, ja han fet un total de 113 km, corresponents a 2.165 viatges des de la cuina a la sala i han realitzat un total de 3.507 serveis; “això, a més, ha descongestionat el pas de cambrers cap a la cuina i ha fet que es puguin dedicar d’una manera més eficient als clients en comptes d’invertir aquest temps en els trajectes cap a la cuina”, afegia Pérez.
Un altre dels motius per fer aquest pas ha estat el de l’aposta dels responsables del Pòsit pels valors i el compromís cap a la innovació i la tecnologia, “a més, també està sent una atracció pels clients del restaurant ja que els robots, amb les seves expressions facials que mostren a través d’una pantalla davantera així com la seva veu i la manera de comunicar-se entre ells, s’han convertit en els protagonistes de la sala en aquestes dues setmanes”, assegurava Pérez.