Informació general

Comunicació

L'AMIC mostra el seu múscul comunicatiu a la 24a assemblea celebrada a la Ràpita

L'Associació de Mitjans d' Informació i Comunicació (AMIC) aplega 470 mitjans de comunicació d'arreu dels Països Catalans, entre ells Revista Cambrils i revistacambrils.cat

Per Redacció

Un moment de l'assemblea de l'AMIC a l'auditori Sixto Mir de la Ràpita
Un moment de l'assemblea de l'AMIC a l'auditori Sixto Mir de la Ràpita | Lluís Rovira i Barenys

L'Auditori Sixto Mir de la Ràpita va ser l'espai que va acollir, aquest divendres 22 d'octubre, la 24a Assemblea General Ordinària de l'AMIC. Més de vuitanta associats, entre ells una representació de Revista Cambrils, va assistir durant el matí a la trobada anual que realitza l'Associació, per fer balanç del darrer any, explicar els nous objectius i debatre els reptes de futur. El president de l'AMIC, Ramon Grau, va ser l'encarregat d'obrir l'assemblea i va destacar que "l'AMIC és un referent en tot l'espai en llengua catalana."

A l'assemblea es va presentar la memòria d'activitats de l'AMIC, els serveis que ofereix i els resultats de l'any 2020, que amb un augment dels ingressos del 10% ha superat els 2.426.000 €. Així com el nombre total d'associats que han arribat als 470 - 181 mitjans en paper i 289 mitjans digitals-, xifres que no deixen de créixer des del 2014. Amb l'afegit que, del total de mitjans de l'AMIC, 251 estan auditats per OJD, PGD o OJDinteractiva, un fet únic a l'estat espanyol.
En el decurs de l'assemblea també es van presentar les novetats més destacades d'enguany, que són: el llançament de la nova web del Banc de Continguts; la nova web d'AMIC Illes Balears; la 1a edició del nou curs "Formació en Vendes" per als associats; la incorporació de l'AMIC en l'accionariat de Catvertdata, empresa dedicada a la gestió de publicitat programàtica en català i la celebració de la 2a i la 3a Jornada de Periodisme de Proximitat a València.

A més a més, es van mostrar els objectius de treball i el 25è aniversari de l'AMIC que se celebrarà el pròxim any. D'una banda, destaca l'edició de la publicació "AMIC 25", on hi haurà un recull dels temes més destacats d'aquests anys, opinió d'experts parlant del sector, propostes de futur, evolució, etc. Per l'altra, destaca l'aposta per l'impuls del Laboratori d'Innovació i Recerca, liderat per Genís Roca, amb la participació d'experts com Carmina Crusafon, Josep Maria Ganyet, Pepe Cerezo, entre d'altres; des d'on s'oferiran propostes reals per a la millora i la reconversió dels editors. Un sector que cada cop més necessita diversificar els canals d'informació i les fonts d'ingressos, com els clubs de fidelització, i on els formats tradicionals de la publicitat donen pas a altres models.

Campanyes destacades durant el 2020 i 2021

El 2020 i el 2021 també han sigut dos anys rellevants amb diverses campanyes a destacar. Per un costat, des de l'AMIC es va crear la campanya "Obrim la finestra a la informació de proximitat" amb l'objectiu de mostrar a la societat i a les administracions públiques la importància de la premsa de proximitat, on van participar més de 150 mitjans. També es va donar suport a la campanya "Finestra o passadís" "Si tries Catalunya, ho tens tot", de manera desinteressada per fomentar el turisme a Catalunya. Així com, 117 mitjans associats van fer difusió dels premis "El Temps de les Arts". Per l'altre, s'han impulsat dues campanyes per fomentar el consum de la cultura arreu del país, anomenada "Territori Cultura". La primera es va realitzar el desembre de 2020 on van participar 169 mitjans i la segona campanya es va dur a terme durant els mesos de juny i juliol de 2021, on 163 mitjans van ser els encarregats de fer difusió d'activitats culturals.

Així mateix amb l'Euroregió, els mitjans de l'AMIC han cobert la campanya de recollida de residus "Let's Clean Up Europe" des de tres punts diferents del territori de manera coordinada: Catalunya (Terres de l'Ebre), Illes Balears (Pollença) i regió d'Occitània. Diferents mitjans de l'AMIC d'aquests territoris van anar a cobrir la jornada on van recollir imatges, declaracions i filmacions per poder construir més tard un relat interconnectat. La cloenda de la jornada es va fer amb un dinar que va comptar amb la presència del secretari de la Difusió del Govern de la Generalitat i periodista, Jofre Llombart, qui en el seu parlament va reivindicar el seu compromís per fer les coses bé i compartir el repte de digitalització i segmentació amb els mitjans. A continuació, Oriol Duran, secretari de Comunicació del Govern i Mitjans de Comunicació,va destacar que l'AMIC és "una de les millors eines per col·laborar, participar i treballar conjuntament". Finalment, l'alcalde de la Ràpita, Josep Caparrós, va subratllar que "els mitjans de comunicació, i especialment els de proximitat, han de treballar amb les administracions conjuntament cap a la mateixa direcció per tenir una societat millor".

 

L’Apunt

Revistacambrils.cat, unes dades d'audiència espectaculars que la situan al capdamunt del rànquing dels mitjans digitals territorials
revistacambrils.cat està assolint unes dades espectaculars d'audiència, com ha quedat reflectit en les dades de l'OJD corresponents al mes de setembre de 2021 en el que el mitjà cambrilenc ha assolit 29.829 usuaris únics i un total de 159.731 pàgines vistes, situant-es en el lloc 34 dels mitjans territorials de l'àmbit dels Països Catalans que estan auditats i que integren l'AMIC i en el que hi figuren gairebé un centenar de mitjans. La majoria d'aquests mitjans que es troben per sobre de revistacambrils.cat tenen un àmbit de cobertura informativa d'abast supramunicipal i en la majoria de casos són d'abast comarcal o provincial. Revistacambrils.cat, amb les 159.731 pàgines vistes gairebé atrapa a un diari territorial com lamanyana.cat, que informa de tota la demarcació de Lleida i que té 162.754 pàgines vistes o bé valenciaextra.com, que té 166.115 pàgines vistes. Revistacambrils.cat fins i tot supera a una publicació d'àmbit dels Països Catalans editada a valència com és eltemps.cat que aquest mes de setembre ha comptabilitzar 145.535 pàgines vistes.

Comenta aquest article