Salut
L'aplicació «STOP COVID19 CAT» es desactiva després de més d'1.600.000 descàrregues
L’eina es va posar en marxa el 18 de març de 2020, quatre dies després de decretar-se l’estat d’alarma i el confinament domiciliari de tota la població
El Departament de Salut desactivarà el proper 2 de novembre l’aplicació de seguiment i vigilància de símptomes STOP COVID19 CAT. L’eina es tanca de manera definitiva després d’un any i mig de funcionament i 1.600.000 descàrregues. La decisió s’ha pres després d’analitzar la situació pandèmica actual, on les necessitats de vigilància i seguiment de símptomes i activació de les emergències, que resolia inicialment l’aplicació, ja estan cobertes i consolidades per l’atenció primària i el 061. A diferència de quan va néixer STOP COVID19 CAT, la pandèmia cada vegada està més sota control i l’accés al sistema sanitari s’està estabilitzant.
L’eina es tanca després d’haver activat en 4.900 ocasions el Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) per casos que requerien una assistència urgent, és a dir, per aquelles persones que reportaven els seus símptomes i empitjoraven de forma greu. Dades que han demostrat el seu impacte directe i l’han establert com una peça clau per l’engranatge digital de cribratge, detecció, seguiment i vigilància de casos de COVID-19 a Catalunya, sobretot a l’inici de la pandèmia.
El passat dilluns, l’aplicació va deixar d’estar disponible a les diferents botigues en línia (markets) i durant aquests dies s’anirà enviant notificacions per informar del tancament als usuaris que encara la tinguin descarregada.
La primera aplicació digital COVID
L’eina es va posar en marxa el 18 de març de 2020, quatre dies després de decretar-se l’estat d’alarma i el confinament domiciliari de tota la població. La posada en marxa de l’aplicació, la primera eina digital COVID, tenia com a objectiu principal permetre que la ciutadania pogués fer el seguiment i la vigilància dels símptomes associats a la COVID-19. També oferia informació clara i directa sobre la nova malaltia i com actuar. Era el moment de més incertesa i desconeixement de tota la pandèmia.
Amb l’aplicació, la població va poder resoldre els dubtes que més li afectaven, com quina era la simptomatologia associada a la COVID o com s’havia de fer un bon aïllament. Cal recordar que s’estava sota un confinament total i un moment molt crític pel sistema sanitari, i en conseqüència, el 061 o l’atenció primària tenien molta pressió.
Alhora, va permetre que l’atenció primària pogués fer el seguiment dels casos menys greus i que les persones amb símptomes ho notifiquessin als seus contactes estrets.