Cooperació i solidaritat
Els gossos de teràpia de l'Associació 4 Potes tornen a les aules cambrilenques
La novetat d’enguany és que els tallers s’enfoquen a explicar els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) que Nacions Unides estableix per transformar el nostre món
Els gossos de teràpia de l’Associació 4 Potes –el Croqueta i la Poma–, han tornat a entrar a les aules de primer i segon de primària de les escoles de Cambrils per descobrir nous països amb la col·laboració de l’ONGD El Sueño de la Campana. L’activitat "Descobrim el món a 4 potes" és una de les vuit propostes diferents que ofereix l’àrea de Cooperació i Solidaritat de l’Ajuntament de Cambrils a les escoles del municipi. Els tallers estan impartits per la psicòloga Annabel Folch i la veterinària Montse Carrión.
La novetat d’enguany és que els tallers s’enfoquen a explicar els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) que Nacions Unides estableix per transformar el nostre món. A través de la presència dels gossos de teràpia, l’Associació 4 Potes explica a l’alumnat els 17 objectius que han de permetre millorar el món on vivim a través d’un desenvolupament sostenible a nivell econòmic, social i ambiental. Els gossos són els protagonistes de diverses històries situades a diferents països del món. Concretament, enguany viatjaran a França, la Índia i Síria i participaran en un total de 8 talles. Els primers tallers van començar el dia 4 de novembre a l’escola Joan Ardèvol, i els propers es portaran a terme el dia 11 de novembre a l’escola Guillem Fortuny.
El regidor de Cooperació, Juan Carlos Romera, ha afirmat que una de les missions del Consell de Cooperació de Cambrils Ciutat Solidària és desplegar la sensibilització a la població de Cambrils. "Que l’alumnat conegui els ODS permet explicar la cooperació internacional més enllà de la vessant assistencialista de donar subvencions, i permet vertebrar un compromís de tots els països i actors que s’han d’aliar per complir-los i aconseguir-los amb eficàcia", ha assegurat el regidor. En aquest sentit, Romera defensa que, a banda de les intencions de desenvolupament, "cal mesurar les accions que es van realitzant per saber si s’aconsegueixen reduir les desigualtats".
L’Apunt
Els viatges dels gossos de teràpia
- FRANÇA. Coneix un nen amb síndrome de Down. En aquesta part del viatge volem sensibilitzar sobre la diversitat de capacitats que podem trobar a l'aula.
- ÍNDIA. Coneix a tres germanes que no poden anar a escola pel fet de ser nenes. Aquí treballem el dret dels Infants i el dret a l'escolarització infantil i també la igualtat entre homes i dones.
- SÍRIA. Coneix un nen que viu en un camp de refugiats. En aquest cas volem sensibilitzar a l'alumnat sobre el conflicte bèl·lic de Síria i la problemàtica de les persones refugiades.