Informació general

Urbanisme

S'enderroca el mur de separació de l'avinguda d'Adelaida com a pas previ a la urbanització de la zona

L'empresa Mercadona és la propietària dels terrenys i és qui hi ha de construir el seu nou equipament comercial en aquest indret, a tocar de la que serà la nova rotonda de l'antiga N-340

Per Lluís Rovira i Barenys

Una màquina retira el cartell del pàrquing del Mercadona, a la zona de les obres, aquest matí
Una màquina retira el cartell del pàrquing del Mercadona, a la zona de les obres, aquest matí | Lluís Rovira i Barenys

Les obres d'urbanització de la zona contigua a l'antiga N-340 i on hi anirà el nou supermercat Mercadona han fet un avanç ben visible, aquest matí, amb l'enderroc de l'antic mur que delimita va el pàrquing provisional en superfície del supermercat amb l'avinguda d'Adelaida. Aquest enderroc forma part dels treballs previs de manera que el proper dilluns 15 de novembre està previst que se signi l’acta de replanteig d’inici de les obres, amb un termini d’execució de 3 mesos.

Els treballs s’han adjudicat a l’empresa Obras i Hormigones Blanco SL per 118.776 euros (IVA inclòs) i han requerit la signatura d’un conveni amb l'empresa Mercadona, propietària dels terrenys i que és qui hi ha de construir el seu nou equipament comercial.

Construcció de la rotonda de davant del Museu Molí de les Tres Eres

Les obres consisteixen en la construcció d'una rotonda davant del Museu Molí de les Tres Eres, que enllaça amb el nou pont, i la remodelació de la calçada i la vorera de l’avinguda d'Adelaida. Per una banda, la rotonda per facilitar el gir dels vehicles en la intersecció amb el pont de la Nova Augusta tindrà 13 metres de diàmetre amb un illot central trepitjable. 

Per l’altra, la calçada passarà d’un a dos carrils i aparcament, amb la mateixa secció que hi ha al tram més al nord de l’avinguda d'Adelaida. En aquest tram hi haurà dos passos de vianants, un tocant a la nova rotonda i l’altre en la cruïlla amb el carrer de Pere Moretó. També es pavimentarà la vorera que toca a la riera i es deixarà sense pavimentar l’altre costat, que es construirà conjuntament amb la urbanització del sector PMU-1. 

A més, s’executarà una nova sortida d’aigües pluvials amb les connexions corresponents cap a la riera d’Alforja, es mantindrà la sortida actual a la cruïlla del nou pont i es farà la preinstal·lació d’un col·lector fins a límit de l’àmbit. 

Les obres es realitzen durant l’època de l’any amb menys mobilitat per minimitzar les molèsties veïnals. També està previst que els talls de trànsit de vehicles siguin els mínims imprescindibles. Els talls més importants, d’entre una i dues setmanes, es realitzaran durant el mes de gener.

Comenta aquest article