La Regidoria d'Urbanisme presenta el Projecte GIS, un sistema d'informació que recull la cartografia del Pla General
Joan Recasens i Jordi Borrell, el passat divendres a la sala de plens en la presentació del nou servei |
Joan Recasens es mostrava molt satisfet per poder presentar "un dels projectes que des de l'inici de la legislatura tenia al cap per tal de poder desenvolupar el servei cartogràfic". Segons Recasens, el projecte significa "un pas més en la qualitat que es busca en l'Ajuntament, però també un servei cap a la ciutadania molt important".
Segons Recasens, des d'Urbanisme es tenia molt clar que s'havia de fer "quan vam fer la revisió del Pla General, vam fer tota la cartografia, amb la topografia nova de tot el terme municipal, per això vam pensar que s'havia d'aprofitar, que el servei era molt necessari".
El servei pretén donar una cartografia de qualitat amb el manteniment eficient de tota la informació cartogràfica i de facilitar eines d'explotació adaptades a totes les necessitats dels diferents usuaris que tenim, tant els de dins de l'Ajuntament els tècnics com els ciutadans, que des de casa també podran accedir a aquesta cartografia. Segons Recasens, aquest nou servei facilitarà la vida tant als tècnics de la casa com als tècnics i usuaris exteriors. S'hi pot accedir a través de la pàgina web de l'Ajuntament, dins del Departament d'Urbanisme, o des d'un enllaç des de la pàgina principal.
Explicava Recasens que aquest servei, que de moment compta amb només dues persones, en la pròxima legislatura "s'haurà de potenciar de valent, perquè haurà de treballar molt i perquè és una eina de treball imprescindible per a tot Ajuntament".
Principals avantatges
Els principals avantatges que ofereix aquest servei, tal i com explicava Borrell, són que tots els departaments de l'Ajuntament podran treballar amb una mateixa cartografia "ara ens trobem que cada departament té la seva còpia i no ens lliga a l'hora de fer qualsevol projecte". Això implica, segons Borrell, que els diferents departaments han d'ajudar i tirar-ho endavant. Un altre dels avantatges és facilitar l'accés a aquest tipus d'informació al ciutadà i que sense ser expert en cartografia pugui consultar expedients, dades de propietaris o dades operístiques, entre d'altres. Però a aquesta informació no només hi podrà accedir el ciutadà, sinó que també servirà als experts de despatxos professionals, que podran extreure'n cèdules urbanístiques, informació cadastral o consultar l'estat dels certificat d'expedients, per exemple.
Per poder accedir a determinada informació l'Ajuntament ha de facilitar un codi d'accés a través d'un registre. Per altra banda, destacar que en les recerques que es fan de la informació cartogràfica es pot accedir també a la normativa vigent del POUM.