Informació general

Obra pública

L'Ajuntament condiciona els pàrquings dissuasius i en planifica un de nou a l'Eixample Vila

Per Redacció

Treballs de condicionament a l'aparcament del Camí del Corralet
Treballs de condicionament a l'aparcament del Camí del Corralet | Cedida

El Departament d’Obra Pública de l’Ajuntament i Aparcam estan treballant en el condicionament, neteja i ampliació dels aparcaments dissuasius ja existents i al mateix temps ja està redactant el projecte d’un nou pàrquing dissuasiu municipal de 250 places a l’Eixample Vila. La renovació dels convenis amb els propietaris dels terrenys permetrà remodelar cinc aparcaments dissuasius de cara a la temporada turística. Per aquestes obres, que van començar la setmana passada i finalitzaran abans de Setmana Santa, s’ha aprofitat el fresat que s’ha retirat de la Rambla de Jaume I i s’ha transportat als diferents solars.  

Als pàrquings del Xalet del Bau 2 i de Set Cambrils els treballs consisteixen en moure terres per aplanar el terreny, escampar el fresat i compactar bé el sòl; mentre que en el cas de la Fontcoberta i del Corralet 1 i 2 també s’ha ampliat la superfície destinada a aparcament. A més, tots els solars s’estan reordenant, senyalitzant els accessos, per optimitzar millor l’espai i donar cabuda al màxim de vehicles possible.  

El regidor d’Obra Pública, Enric Daza, ha agraït la predisposició dels propietaris dels terrenys per tal que el municipi pugui ampliar l'oferta d'aparcament gratuïta al voltant de la zona urbana, donant resposta a les necessitats del municipi. El regidor també ha explicat que l’objectiu és donar alternatives per aparcar per allunyar el trànsit del centre neuràlgic i poder avançar cap a un model d’urbanisme comercial sostenible que doni prioritat a les persones. Aquesta actuació també s’emmarca en el compromís per implantar Zones de Baixes Emissions que han signat tots els municipis de més de 20.000 habitants per reduir la contaminació del centre i millorar la qualitat de l’aire. 

Un nou aparcament de 250 places

A mig termini, l’Ajuntament també està treballant en el projecte d’un nou aparcament dissuasiu que es construirà en un terreny situat entre la rotonda de la carretera de Montbrió (Rotary) i l’avinguda del Mestral. L’objectiu és que es consolidi com una gran zona d'aparcament perimetral i doni servei tant a la zona turística d’Horta de Santa Maria com al barri de la Pallissa i l’Eixample Vila. 

El nou aparcament estarà dividit entre una zona de terra amb 204 places amb arbrat i il·luminació led i una altra zona d’aglomerat asfàltic formada per una part vial i un altre aparcament amb 40 places i 6 de càrrega elèctrica amb pèrgola amb instal·lació solar.  

L’aparcament tindrà una parada de bus, que comptarà amb una rotonda a la part baixa perquè pugin girar tant els vehicles com l’autobús. A més, per millorar la mobilitat es crearà un carril bici que unirà l'aparcament amb la rotonda de la carretera de Montbrió. La unió amb l’avinguda del Mestral serà per al pas de vianants, a través d'una rampa i escales fins arribar a cota via de tren.

El projecte es presentarà a la segona convocatòria extraordinària de les ajudes derivades dels Plans de Sostenibilitat en Destinacions Turístiques del Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme, que es financen íntegrament amb fons europeus. 

Senyalització del pàrquing de la plaça de l’Ajuntament 

D’altra banda, s’ha inclòs l’aparcament soterrat de la plaça de l’Ajuntament a tota la senyalització de les obres de la Rambla de Jaume I. Aquest aparcament ha baixat les tarifes per compensar el dèficit d’aparcament que provoca la remodelació amb diverses ofertes.

Nova senyalització de l'aparcament de la plaça de l'Ajuntament

 

Comenta aquest article