Societat

El CEIP Marinada participa en un projecte d'intercanvi cultural i tradicional amb altres escoles europees

Per Redacció

 
 
A dalt, una demostració del ball de bastons dels alumnes del CEIP Marinada. A sota, els alumnes de l'escola finlandesa de Varkaus aprenent el ball
El CEIP Marinada coordina un projecte Sócrates-Comenius de la Unió Europea, sota el títol de "Tradicions i jocs", en el qual, a més del centre cambrilenc, també hi participen diferents escoles europees com l'escola Vyturio de Vilnuis (Lituània), Lethoniem Koulu de Varkaus (Finlàndia) i St. John's Church de Blackpool (Regne Unit).

Durant els tres anys que ha durat aquesta iniciativa, les diferents escoles participants han estat treballant els diferents jocs i tradicions pròpies de cada país. Una d'aquestes activitats ha estat el ball de bastons, que ha estat inclòs dins de la programació d'Educació Física del CEIP Marinada. Els alumnes aprenen en l'apartat de ritme i psicomotricitat diferents balls –com la polca– i a cinquè curs es practica el ball de bastons, en la seva versió més senzilla per tal que tots els nois i noies ho puguin practicar amb facilitat.

Visita a l'escola Lethoniem Koulu de Finlàndia

D'altra banda, dins d'aquest mateix projecte, tres mestres del CEIP Marinada van visitar l'escola Lethoniem Koulu de Varkaus (Finlàndia) durant els dies 7 i 11 de maig.
Les mestres cambrilenques van endur-se unes imatges en vídeo de diferents actuacions del Ball de Bastons de Cambrils, per tal de mostrar-les als alumnes finlandesos, dins d'aquestes activitats d'intercanvi cultural programades en la trobada. Els alumnes de l'escola finlandesa van aprendre la dansa acompanyada de la melodia del Virolet Sant Pere, i els diferents passos i les combinacions del ball.

Fins i tot, el ball va agradar tant als alumnes i professors de l'escola Lethoniem Koulu que van decidir incorporar aquest ball –tan diferent al seu folklore tradicional– en la festa de primavera de la localitat de Varkaus que es va celebrar a finals del passat mes de maig.

Comenta aquest article