Informació general

Infraestructures

El Departament de Territori insisteix que enguany es faran les primeres licitacions d'obres del nou tren-tramvia del Camp de Tarragona

El secretari d'Infraestructures de Territori, Isidre Gavín, assegura que la construcció d'aquesta infraestructura és un "pas sense retrocés"

Per ACN

Recreació feta per la pròpia Generalitat ara fa 7 anys, del pas del tramvia sobre el pont de la riera d'Alforja
Recreació feta per la pròpia Generalitat ara fa 7 anys, del pas del tramvia sobre el pont de la riera d'Alforja | Cedida

El Departament de Territori i Mobilitat ha insistit que aquest any es faran les primeres licitacions dels treballs del nou tren-tramvia del Camp de Tarragona. En concret, es prioritzarà el primer paquet d'obres i la compra dels combois. El secretari d'Infraestructures de Territori, Isidre Gavín, ho va explicar ahir en la Jornada Catalana de la Mobilitat, celebrada a Reus. "Estem licitant i acabant el projecte consultiu d'aquesta infraestructura, la notícia important és que això suposa un pas sense retrocés", ha assegurat. La trobada ha aplegat més de 300 persones i s'han tractat els reptes que té el país en l'àmbit de la mobilitat, com ara, la millora del transport públic als polígons industrials.

En l'edició d'enguany de la Jornada Catalana de la Mobilitat, s'ha fet pales la problemàtica existent als polígons industrials, on sovint la manca de transport públic comporta un ús majoritari del vehicle privat. Segons Gavín, cal una normativa més exigent que obligui les grans empreses a tenir un pla de mobilitat per revertir l'ús majoritari del vehicle privat. "Hem d'intentar incentivar la utilització del transport públic", va indicar. Alhora, el secretari d'Infraestructures va destacar que treballen per estendre la digitalització a la mobilitat del transport públic i per millorar l'oferta i la qualitat de serveis en aquells "aspectes on anem més coixos".

Es vol fer un pas endavant en el transport a demanda i evolucionar cap al transport flexible

En la jornada, també es van mostrar alguns casos d'èxit, com són MEC Car Sharing o CMO de BusUp, els quals poden servir per canviar el model actual de mobilitat als polígons i a les empreses. Finalment, s'han presentat diverses solucions tecnològiques que permeten gestionar la mobilitat cap a les zones industrials d'una manera més sostenible. Entre elles, destaca Flexitransport Catalunya, una plataforma impulsada per l'Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU). Amb aquesta eina es vol fer un pas endavant en el transport a demanda i evolucionar cap al transport flexible, ja que les reserves es poden fer poc abans de l'hora del servei i amb recorreguts que es configuren en temps real. 

Comenta aquest article