Infraestructures
Adif licita els treballs per implantar l'ample estàndard de la via en la variant Vandellòs-Camp de Tarragona del Corredor Mediterrani
Es tracta d'uns 35,5 quilòmetres de distància, des de l'inici de la variant, a Vandellòs, fins el canviador de la Boella
Adif Alta Velocitat ha donat un nou impuls per a la implantació de l'ample estàndard al Corredor Mediterrani i canviarà l'ample de via en el tram Vandellòs-canviador de la Boella, en la variant Vandellòs-Camp de Tarragona. S'ha licitat el contracte per executar els treballs necessaris a la via i a la catenària per canviar l'actual ample ibèric de la via (1.668 mm) a estàndard (1.435 mm) en una longitud aproximada de 35,5 quilòmetres. Aquesta longitud s'estén en les dues vies generals actuals, des de l'inici de la variant, a Vandellòs, fins el canviador de la Boella –punt en el què els serveis ja s'incorporen a la Línia d'Alta Velocitat Madrid-Barcelona-França.
També es farà l'adaptació del nou ample en les vies bifurcacions de Vila-seca i de Bellissens. Per aquesta implantació s'aprofitaran les travesses polivalents que ja estan implantades en tot el traçat. S'adaptaran els desviaments existents i s'ajustaran les catenàries. D'aquesta manera es donarà continuïtat de l'ample estàndard des del canviador de la Boella fins l'enllaç de l'actual variant en el tram Vandellòs-Castelló, on també es canviarà l'ample de via. Aquesta actuació compta amb un pressupost de 8,1 milions d'euros i té un termini d'execució d'uns 6 mesos.
D'aquesta manera, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana segueix impulsant el conjunta d'actuacions per a l'adaptació de l'ample estàndard al Corredor Mediterrani. Aquest es tracta d'un eix estratègic del transport ferroviari, especialment el de mercaderies.