Informació general

Infraestructures

Adif licita els treballs per implantar l'ample estàndard de la via en la variant Vandellòs-Camp de Tarragona del Corredor Mediterrani

Es tracta d'uns 35,5 quilòmetres de distància, des de l'inici de la variant, a Vandellòs, fins el canviador de la Boella

Per Redacció

Imatge del viaducte de la línia fèrria per sobre la riera d'Alforja al pas del Corredor Mediterrani per Cambrils
Imatge del viaducte de la línia fèrria per sobre la riera d'Alforja al pas del Corredor Mediterrani per Cambrils | Lluís Rovira i Barenys

Adif Alta Velocitat ha donat un nou impuls per a la implantació de l'ample estàndard al Corredor Mediterrani i canviarà l'ample de via en el tram Vandellòs-canviador de la Boella, en la variant Vandellòs-Camp de Tarragona. S'ha licitat el contracte per executar els treballs necessaris a la via i a la catenària per canviar l'actual ample ibèric de la via (1.668 mm) a estàndard (1.435 mm) en una longitud aproximada de 35,5 quilòmetres. Aquesta longitud s'estén en les dues vies generals actuals, des de l'inici de la variant, a Vandellòs, fins el canviador de la Boella –punt en el què els serveis ja s'incorporen a la Línia d'Alta Velocitat Madrid-Barcelona-França.

També es farà l'adaptació del nou ample en les vies bifurcacions de Vila-seca i de Bellissens. Per aquesta implantació s'aprofitaran les travesses polivalents que ja estan implantades en tot el traçat. S'adaptaran els desviaments existents i s'ajustaran les catenàries. D'aquesta manera es donarà continuïtat de l'ample estàndard des del canviador de la Boella fins l'enllaç de l'actual variant en el tram Vandellòs-Castelló, on també es canviarà l'ample de via. Aquesta actuació compta amb un pressupost de 8,1 milions d'euros i té un termini d'execució d'uns 6 mesos.

D'aquesta manera, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana segueix impulsant el conjunta d'actuacions per a l'adaptació de l'ample estàndard al Corredor Mediterrani. Aquest es tracta d'un eix estratègic del transport ferroviari, especialment el de mercaderies.

Comenta aquest article