Publicitat
L'agència cambrilenca Lypsum, premiada al Festival Internacional de Publicitat social - PubliFestival
L'agència se'n va endur dos premis per la campanya "Tapas por la Palma"
El passat dimarts 17 de maig es va celebrar la 16a edició del PubliFestival a Madrid, un festival que s'encarrega de reconèixer les millors peces internacionals de caràcter social. L'agència cambrilenca Lypsum se'n va endur dos premis per la campanya "Tapas por la Palma", un challenge per ajudar a tots els habitants de la Palma a causa de l'erupció del volcà.
"Tapas por la Palma" és una campanya de la marca Saborea España. Aquesta consistia en que diferents cuiners reconeguts, elaboressin una tapa i nominessin a tres persones perquè preparessin la seva tapa i ajudessin amb una donació a La Palma. El challenge va ser tot un èxit, amb l'ajuda de Andoni Aduriz, president d'EuroToques, amb dues estrelles Michelín i Tres Soles Repsol, qui va iniciar el repte, nominant als seus companys, els quals es van sumar a la causa, convertint el challenge en un repte viral en el sector de la gastronomia.
La campanya nacional va ser premiada a les categories "Millor estratègia en campanya publicitaria" i "Millor valor social en acció de Relacions Públiques", competint contra marques rellevants com BBVA, l'Associació Espanyola contra el Càncer, Juguettos, Turisme de Valencià, entre altres.
14 premis nacional i internacionals en set anys
L'estudi creatiu acumula un total de 14 reconeixements. El primer premi va ser el 2015, reconeixement internacional atorgat pel Festival Publifestival, presidit pel reconegut publicitari Lluís Bassat, on es va realitzar una acció pel Banc de Sang i Teixits de Catalunya. El 2016 van arribar dos reconeixements més, un Jordi Cartanyà atorgat per la Diputació de Tarragona per la BSO de Cambrils i un bronze als Premis Impacte del Col·legi de Publicitaris de Catalunya. Durant el 2017 l'agència va recollir 3 Publifestivals més, aquesta vegada per la campanya Síndrome MMB, una acció dissenyada per al Camí de la Solidaritat que va recaptar milers d'euros per beques menjador i material escolar.
Durant 2020 l'estudi recull tres Premis Nacionals al Festival Agripina, com a Millor campanya turística nacional per la campanya "Contigo Sabe Mejor" de Saborea España i Millor campanya de publicitat digital per "Amar Vinaròs" de Turisme de Vinaròs i Millor Spot Publicitari, l'any passat al mateix festival, els cambrilencs van recollir un bronce i una plata a les categories Turisme i Branded Content per la campanya "Reencuentro" per Turisme de Vinaròs i per finalitzar l'any tornen a guanyar un Jordi Cartanyà per la feina feta amb l'Estació Nàutica Costa Daurada. 2022 ha començat amb força, amb els 2 Publifestivals recollits aquesta setmana.
Actualment, l'estudi creatiu Lypsum és l’única agència tarragonina que forma part del club de nacional de Creatius i actualment és partner de Google ads i Facebook Ads.