Mobilitat
David Chatelain, regidor de Seguretat Ciutadana: «Qui es compra un vehicle elèctric no pot dependre d'un punt de càrrega públic»
El regidor de Seguretat Ciutadana va explicar que, com qualsevol altre servei, hauria d'estar sotmès a taxa i, per això, caldria licitar el servei, privatitzar-lo i modificar-ne la seva gestió actual
"Qui es compra un vehicle elèctric no pot dependre d'un punt de càrrega públic" afirmava el regidor de Seguretat Ciutadana de l'Ajuntament de Cambrils, David Chatelain, en la sessió plenària del passat 27 de maig. Ho feia arrel d'una pregunta de la portaveu d'ERC, Camí Mendoza. La regidora va comentar que el nombre de vehicles elèctrics s'està incrementant substancialment en els darrers anys. Segons va dir: "si Cambrils vol ser un destí singular i una ciutat de turisme sostenible ha de potenciar la xarxa de càrrega d'aquests vehicles. Actualment hi ha tres punts de recàrrega públic i sembla insuficient. Porten vuit mesos de govern i ho hem vist cap iniciativa en aquest sentit; preguntem si tenen algun pla d'incrementar la xarxa pública de recàrrega".
"És un servei que, com qualsevol altre, hauria d'estar sotmès a taxa"
Sobre tot plegat, el regidor de Mobilitat Ciutadana va explicar que, "hem tingut reunions amb la gerència d'Aparcam i empreses que es dediquen a aquest servei. Aquest tipus de vehicles estan entrant cada vegada més dins del parc mòbil i, evidentment, mai podem donar cobertura al 100%. Ha de ser un servei excepcional sobre el què s'està treballant. A partir d'aquí ens trobem amb un altre problema: oferir aquest servei no pot suposar una càrrega per a l'Ajuntament; és un servei que, com qualsevol altre, hauria d'estar sotmès a taxa".
"A llarg termini, com a Ajuntament no podem assumir els costos de càrrega dels vehicles particulars"
David Chatelain va comentar que, "inicialment, es va considerar que les càrregues fossin gratuïtes per incentivar la implementació d'aquest tipus de vehicles dins del parc mòbil però, està clar que a llarg termini, com a Ajuntament no podem assumir els costos de càrrega dels vehicles particulars. Això hauria de sortir a licitació i és un dels plantejaments que tenim sobre la taula. Dins d'aquesta proposta introduiríem la privatització del servei i també miraríem de modificar la gestió dels propis punts que tenim actualment, algun dels quals caldria modificar la seva ubicació com és el de la plaça de la Vila".