Educació
«El Museu de les Matemàtiques» de l'Institut Ramon Berenguer IV arriba a la quarta edició
Durant els dies 8 i 9 de juny, uns 250 alumnes de 6è de primària de diferents escoles cambrilenques han passat per les dependències de l'institut on els alumnes de 4art d'ESO els han fet de monitors
Durant els dies 8 i 9 de juny, els alumnes de 4t d'ESO de l'Institut Ramon Berenguer IV han portat a terme "El Museu de les Matemàtiques", una activitat adreçada als alumnes de 6è de primària de diferents escoles cambrilenques que té per objectiu ensenyar matemàtiques d'una forma diferent, mitjançant jocs interactius i cooperatius. L'activitat la porten a terme els alumnes de 4art d'ESO de l'Institut Ramon Berenguer IV, que fan de monitors del museu, mentre que els alumnes de 6è de Primària de l'Escola Guillem Fortuny, l'Escola Cambrils l'Escola Marinada l'Escola Mas Clariana, i l'Escola Joan Ardèvol han estat qui han passat pel museu. En total, prop de 250 alumnes d'aquestes escoles de primària cambrilenques han participat en aquestes jornades.
L'activitat, organitzada pel cap del departament de matemàtiques de l'Institut Ramon Berenguer IV, Xavi Vives, busca que els alumnes gaudeixen de les matemàtiques i vegin que hi ha moltes més matemàtiques per descobrir, més enllà de l'aritmètica i exercicis que tradicionalment s'han fet a l'aula.
Quarta edició del "Museu de les Matemàtiques"
Els alumnes han realitzat tot tipus d'exercicis i jocs matemàtics durant els dos dies com ara les torres de Hanoy, la cinta de Moebius, l'habitació d'Ames, el joc dels gratacels, la màquina de Galton, laberints numèrics, matemàgia, les cicloides, les cúpules geodèsiques i les de Leonardo da Vinci, tot plegat com a exemple d'activitats que promouen el treball en equip, la cooperació i on els alumnes han gaudit molt realitzant-los.
Aquesta és la quarta vegada que es realitza "El Museu de les Matemàtiques" a l'institut Ramon Berenguer IV, una activitat que va començar l'any 2016 però que es va veure aturada per la pandèmia de la covid-19. Segons ha comentat Xavi Vives a revistacambrils.cat, hi havia «ganes de tornar a realitzar-la perquè és una forma de divertir-se amb les matemàtiques i pels vincles que s'estableixen entre els alumnes de 6è de primària i 4t d'ESO».