Automobilisme
La 57a edició del RallyRACC Catalunya-Costa Daurada arrencarà el 20 d'octubre amb novetats
Salou, PortAventura World i la Costa Daurada continuaran sent el nucli del ral·li que enguany constarà de 300 quilòmetres en 19 trams
Una primera etapa completament nova, amb un recorregut total de 123,50 km distribuïts en quatre trams, és la principal novetat de la 57a edició del RallyRACC Catalunya-Costa Daurada, que tornarà a la demarcació de Tarragona del 20 al 23 d’octubre. Tots els detalls de la 2a prova puntuable del campionat del món de ral·lis es van donar a conèixer ahir a l’Auditori Diputació, en un acte que va aplegar representants de totes les institucions que ho fan possible.
La presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó; la presidenta del Patronat de Turisme de la Diputació, Meritxell Roigé; el president del RACC, Josep Mateu; l’alcalde de Salou, Pere Granados; la directora de Business & Events de PortAventura, Laura Valdeolivas; la cap de la Representació Territorial de l’Esport a Tarragona, Carmina Blay; el director de l’Àrea Esportiva del RACC i de Cursa del RallyRACC, i la directora de Cursa adjunta i responsable de Coordinació, Marina Duñach, van ser els encarregats de fer públiques les característiques de la 57a edició.
Salou, PortAventura World i la Costa Daurada continuaran sent el nucli del ral·li
Salou, PortAventura World i la Costa Daurada continuaran sent el nucli del ral·li, que en aquesta 57 edició constarà de 300,01 km de velocitat distribuïts en 19 trams cronometrats del total de 1.405,03 km de l’itinerari. La ubicació dels punts clau del RallyRACC es manté com en els últims anys. El podi de sortida i arribada, en el qual també se celebrarà la cerimònia de repartiment de premis, estarà situat en el Passeig Jaume I; el parc de treball per a tots els equips en l’aparcament de PortAventura World, i la base de cursa (headquarters) i sala de premsa, al Centre de Convencions del Business Centre d’aquest mateix enclavament.
La primera etapa és un bucle de quatre trams sense assistència, excepte dues zones de proveïment de carburant a la Juncosa i Flix, que es repetirà dues vegades: ‘els Omells – Maldà’ (10,66 km), ‘Serra de la Llena’ (11,93 km, completament nous en el ral·li), ‘les Garrigues Altes’ (21,44 km, tram conegut com la Granadella però a l’inrevés) i ‘la Pobla – Riba-roja’ (17,72 km, sentit contrari del tram Riba-roja). Entre tots dos bucles s’estableix un reagrupament i una mínima zona de treball i canvi de pneumàtics a Vimbodí, la qual cosa també significa una dificultat logística afegida.
Aposta per la sostenibilitat
Al RallyRACC es donaran cita per primera vegada les noves mecàniques híbrides que competeixen en exclusiva en la categoria Rally1. Toyota, Hyundai i M-Sport Ford aportaran les seves noves mecàniques amb tot el rodatge que hauran significat les 11 proves disputades abans de la cursa tarragonina. És un dels signes de canvi cap a una activitat més sostenible en els quals està immers el món dels ral·lis. En aquest sentit, durant la presentació l’organització ha destacat l’aposta progressiva del ral·li cap a la sostenibilitat.
A més, enguany la prova també vindrà marcada per la gran igualtat que estan mostrat pilots i copilots, tal com s’ha anat veient al llarg de la temporada. La inscripció serà notable, amb els principals pilots que estan definint la història de l’especialitat en els últims anys, tant en WRC absolut com en les categories WRC2 i WRC3, als quals s’afegirà una extensa llista de pilots del país.