Informació general

Mobilitat

La Generalitat habilitarà carrils addicionals a l'AP-7 per reduir les cues els caps de setmana

El govern de la Generalitat reclama a l'estat millors connexions entre vies ràpides i millores al transport públic

Per ACN

S'habilitaran carrils addicionals a l'AP-7 per reduir les cues durant els caps de setmana
S'habilitaran carrils addicionals a l'AP-7 per reduir les cues durant els caps de setmana | ACN

El govern de la Generalitat habilitarà a partir dels propers caps de setmana un carril addicional nou a l'autopista AP-7 nord entre Sant Celoni i Parets del Vallès, que se sumarà als 40 km de carril addicional a l'AP-7 sud. També hi haurà un carril addicional a la C-32 nord, de Llavaneres a Montgat. Així mateix, en les properes setmanes entrarà en funcionament un sistema de grues en diferents punts estratègics de l’AP7 per retirar vehicles accidentats amb celeritat, així com l’entrada en vigor de les restriccions de circulació de camions per Sant Joan, tots els caps de setmana de juliol i dates d’especial intensitat de la mobilitat. Les mesures costaran uns 6,5 milions d'euros a la Generalitat.

Entre d’altres mesures també s’establirà una limitació de la circulació de camions per la dreta i a 80km/h en el tram d’AP-7 de dos carrils al sud del país i al tram central de l’AP-7 els dies d’especial confluència de trànsit, els divendres o bé els dies previs a un festiu a partir de les 5 de la tarda. I també es treballa en un pla d’aparcaments per a transportistes que garanteixi el descans dels transportistes en diferents punts de l’AP-7. Els vehicles pesants tampoc podran circular per l'AP-7 els dissabtes al matí i els diumenges a la tarda.

Aquestes mesures que s’haurien d’afegir a la proposta feta pel Govern de reduir a 110km/h la velocitat a l’AP-7 i a 100km/h en trams on hi ha acumulació d’accidents a la part central de l’AP-7/B-30. A l'AP-7 el 55% dels accidents són per encalç i un estudi assegura que la distància de seguretat es compleix més quant més baixa és la velocitat. Mentre el govern espanyol no limiti la velocitat màxima permanent, el Govern podrà regular la velocitat variable.

Crítiques i demandes al govern espanyol

L’Executiu català considera que l’alliberament dels peatges s’ha fet "sense cap planificació" i que hi ha un problema estructural a l’AP-7 i reclama un compromís clar del govern espanyol amb les infraestructures a Catalunya com l’ampliació d’un tercer carril a Tarragona, la connexió de l’AP-7 amb l’A-7 per derivar part del trànsit a aquesta autovia gratuïta, l’ampliació de la capacitat de l’enllaç de l’AP-7 amb l’A-2 en sentit nord a Martorell o la finalització de les obres de la N-II entre Tordera i Vidreres.

El conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena, va presentar ahir un informe de mesures per una millor gestió del trànsit i la velocitat amb l’objectiu de reduir l’accidentalitat i les retencions a les carreteres catalanes. L’informe mostra que, a nivell de sinistralitat, hi ha un 22% menys d’accidents amb víctimes mortals o ferits greus al conjunt de la xarxa viària que el 2019, però només hi ha hagut un mort menys, 74 davant de 75. L’AP-7 concentra el 20% de les víctimes mortals de tota la xarxa viària catalana amb 14 fins ara: set vianants, cinc per encalços i dos per altres motius.

Comenta aquest article