Consum
Recomanacions de l'Oficina Comarcal de Consum per la vaga de la companyia aèria Ryanair
Els tripulants de cabina de la companyia aèria han establert un període de vaga –en cap de setmana– que va començar el passat 24 de juny i s'allargarà fins demà
Davant la vaga dels tripulants de cabina de Ryanair –del 24 al 26 de juny i del 30 de juny al 2 de juliol–, el Consell Consell Comarcal del Baix Camp i l'Agència Catalana de Consum de la Generalitat, ha volgut informar d'un seguit de consells pràctics als consumidors. Aquests són els següents:
-És molt important que consulteu diàriament la situació del vostre vol amb la companyia aèria o la vostra agència de viatges.
-Si la companyia aèria cancel·la el vol o es produeix un retard superior a les 5 hores, d'acord amb l'establert en la Unió Europea pel Reglament CE 261/2004, podeu escollir entre la devolució de l'import del bitllet o un mitjà de transport alternatiu.
-Si opteu pel transport alternatiu, us han d’oferir menjar, begudes i, si calgués, sistemes de comunicació gratuïtament fins la nova sortida. A més, si la sortida és l'endemà o dies més tard, també teniu dret a allotjament, amb els desplaçaments inclosos.
-També us pot correspondre una compensació econòmica d'entre 250 i 600€, en funció de la distància del vol, excepte que us comuniquin la cancel·lació amb una antelació mínima de dues setmanes.
Pel que fa a les quanties de les compensacions econòmiques per cancel·lació, establertes per la normativa comunitària, són les següents:
-Per a distàncies de vol de fins a 1.500 km: en vols intracomunitaris la quantia és de 250 € i en vols extracomunitaris, la quantia és de 250 €.
-Per a distàncies de vol d’entre 1.500 km i 3.500 km: en vols intracomunitaris la quantia és de 400 € i en vols extracomunitaris, la quantia és de 400 €.
-Per a distàncies de més de 3.500 km: En vols intracomunitaris la quantia és de 400 € i mentre que en vols extracomunitaris de 600 €.
Cal tenir en compte que si la línia aèria ofereix un vol alternatiu que us permeti arribar a destí amb poques hores de diferència, respecte de l'hora prevista inicialment, la compensació econòmica es reduirà al 50%. Si la companyia aèria no respecta els vostres drets, demaneu el full oficial de reclamació en el mateix taulell de l'aeroport o reclameu a l'empresa per algun mitjà que en deixi constància –formulari web, telèfon amb número d'incidència, etc.
Si en el termini de 30 dies no heu obtingut resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, contacteu amb el servei públic de consum del vostre municipi o comarca, o bé amb l'Agència Catalana del Consum (cerqueu la vostra oficina de consum).
Des dels organismes públics de consum es tramitarà la reclamació mitjançant els mecanismes de resolució alternativa de conflictes, que són gratuïts i voluntaris per a ambdues parts. Finalment, recorden que els incompliments del Reglament CE 261/2004 es poden denunciar davant l'Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA).
L’Apunt
Reclamacions a l'Oficina de Consum del Baix Camp
Si voleu realitzar consultes o reclamacions us podeu adreçar a l'Oficina de Consum del Baix Camp, situada a la Plaça de la Patacada, baixos (Edifici Campus) 43201 Reus. Tenim servei d'atenció telefònica tots els dilluns de 9 h a 12 h trucant al 977 327 100, servei d'atenció per correu electrònic a l'adreça consum@baixcamp.cat i atenció presencial els dilluns de 9 h a 12 h, i dimecres i dijous de 9 h a 13 h amb cita prèvia.