Informació general

Turisme

L'oficina del Patronat de Turisme recupera la normalitat i ja ofereix l'atenció presencial al matí i a la tarda

El servei d'atenció al públic incorpora una altra informadora per ampliar l'horari d'obertura després de les queixes emeses pels grups de l'oposició del consistori cambrilenc

Per Maria Vidal

Imatge d'un plafó al port amb l'anunci del servei de trenet turístic, ahir al matí
Imatge d'un plafó al port amb l'anunci del servei de trenet turístic, ahir al matí | Lluís Rovira i Barenys

El servei d'atenció al públic de l'oficina de turisme ja torna a funcionar a ple rendiment. Des d'aquest dilluns, 25 de juliol, el Patronat Municipal de Turisme obre de dilluns a diumenge tant al matí com a la tarda. Es va anunciar la setmana passada des de l'Ajuntament de Cambrils i així ho ha confirmat la regidora de Turisme, Yolanda Burgos. Els dos grups de l'oposició –ERC i JxC– van denunciar aquesta qüestió, queixant-se que és "incomprensible" que l'oficina del Patronat tanqués a les tardes durant el mes de juliol "en un any tan important per la recuperació del sector, el motor econòmic de la ciutat".

Burgos explica que cada any es contracta personal extra per donar servei durant tota la temporada turística. Atribueix l'endarreriment d'enguany pel que fa a l'ampliació de la plantilla a "la normativa laboral que va canviar a principis d'any, i ens va reduir el marge de maniobra de contractar gent temporalment per la borsa". A més, la regidora afegeix que "no ens permetia tornar a contractar personal per substituir les baixes", tenint que compte "que també hi ha gent que té una reducció d'horari". Això provocava que l'oficina del Patronat només estigués oberta a la tarda només de dijous a diumenge, i que la resta de dies romangués tancada a la tarda. 

Servei offline "les 24 hores del dia els 365 dies de l'any"

Després que s'hagi incorporat una tercera informadora turística a l'oficina del Patronat, "ara s'ha tornat a perfilar i des d'aquesta setmana està a ple rendiment", assegura Burgos. La mateixa regidora també vol destacar que "el Patronat de Turisme té atenció online i offline". "S'ofereix atenció per telèfon, e-mail i al web, de manera que no està limitat a una presencialitat i un horari, sinó que hi ha servei les 24 hores del dia els 365 dies de l'any. Això s'ha de poder visibilitzar", exposa. Pel que fa a l'atenció presencial, l'horari fins al diumenge 11 de setembre serà, als matins, de 9.30 a 13.30 h i, a les tardes, de 17 a 20 h.

Mancança de conductors del trenet turístic 

Un cas similar ha ocorregut amb els conductors del trenet turístic. També s'ha denunciat que no es podien complir tots els horaris a causa de la falta de conductors. En la mateixa línia, Yolanda Burgos afirma que a la borsa laboral hi havia "poca gent" i que, de nou, "la reforma laboral no permetia contractar un segon conductor". "Han sigut moltes circumstàncies juntes externes", apunta. En aquest sentit, "la reforma laboral ens perjudica, i no ens ho podem petar", manifesta. Ara, el problema ja està en vies de solucionar-se, ja que des del consistori estan pendents de la data d'examen de la segona convocatòria dels conductors del trenet turístic, per tal d'omplir la plaça que actualment hi ha vacant a causa d'una baixa.

Comenta aquest article