Samà Slow Market
El Samà Slow Market tanca la tercera edició amb més de 5.000 visitants
La iniciativa ha venut un 25% més d'entrades respecte a l'edició del 2021
La tercera edició del Samà Slow Market, celebrat entre dijous i diumenge de la setmana passada, ha superat les expectatives. El mercat del Parc Samà ha tancat portes amb més de 5.000 visitants, un 25% més que al 2021, en quatre dies plens d'activitats per a tota la família. Es calcula que un 40% dels assistents han sigut turistes estrangers, sobretot francesos, però també amb presència notable d'alemanys. El percentatge més alt de visitants és el mateix que el del comerç local cambrilenc: estiuejants nacionals procedents del País Basc, Aragó i la província de Barcelona. Com en les anteriors edicions, aquesta iniciativa invita a passejar relaxadament entre arbres centenaris i animals exòtics, gaudir de l'arquitectura modernista i aturar-se en una quinzena de parades d'artesania en una experiència de consum sostenible i sense estrès, en plena comunió amb la natura. D'aquesta manera, proporcionalment, destaca el perfil més familiar, el d'una parella jove amb infants petits.
L'alcalde de Cambrils, Oliver Klein, ha subratllat la col·laboració entre el Parc Samà, els comerciants i l'Ajuntament per portar a terme aquest esdeveniment que combina compres, natura i activitats familiars: "Ens interessa el Parc Samà com un atractiu pels nostres visitants, que complementa l'oferta de platges i restauració, i també ens interessa que les persones que visiten el Parc Samà coneguin els establiments locals i vinguin a descobrir Cambrils".
L'èxit de les edicions prèvies ha permès donar continuïtat al Samà Slow Market, que neix de la col·laboració entre els sectors comercial i turístic de Cambrils, estimulada pel Departament de Promoció Econòmica de l'Ajuntament i el Patronat de Turisme. “Aquesta idea es va consolidant a poc a poc, i només necessitem temps per anar creant un esdeveniment més ambiciós… És un entorn preciós, i aquest any hem tornat a pensar més en les famílies, amb activitats sobretot per a nens, com ara tallers, màgia , contacontes… excepte el diumenge que és més obert, la nostra idea seria també anar pensant en alguna cosa per als adults, amb més il·luminació i amb el parc obert a la nit”, ha exposat Teresa Recasens en representació del teixit comercial.
Dánel Arzamendi, director d'operacions de DNA, empresa gestora del jardí històric, va explicar dijous que al 2021 el Samà Slow Market va atreure unes 4.000 persones, i l'objectiu era, si més no, igualar aquesta xifra. "Aproximadament el 75% dels visitants del Slow Market són turistes nacionals i estrangers que estan passant les vacances a Cambrils, mentre que l'altre 25% és públic local, on s'inclouen els posseïdors del passi anual del parc, que paguen un petit suplement", descriu.