Mobilitat
Es compleix un any sense peatges a les autopistes
La nit del 31 d'agost de 2021 es posa fi a més de mig segle de peatges de pagament a Catalunya
223 quilòmetres de nous carrils
En relació amb el pla d’actuacions previstes per a l’AP-7 i l’AP-2, Transports ha detallat que es tracta d’un total de 42 projectes, dels quals 35 estarien ja programats o amb obres en curs.
Dels 1.050 milions d’euros pressupostats per aquest pla, la partida més elevada (687 MEUR) anirà destinada a l’augment de la capacitat de les vies. Segons ha concretat el ministeri, la previsió és fer una ampliació de 223, 8 quilòmetres de nous carrils, amb el propòsit de frenar el col·lapse viscut en el darrer any, sobretot, a l’AP-7.
Així mateix, el pla també suposarà la creació de nous enllaços, com el de l’AP-7 i l’A-7 a l’Hospitalet de l’Infant, o els enllaços amb Roda de Berà o el centre de Figueres, així com la millora dels enllaços de la C-58 amb l’AP-7 en direcció Tarragona o el de Girona nord.
Reducció de la velocitat a l’AP-7
Sobre la proposta feta per la conselleria d’Interior de la Generalitat de reduir la màxima velocitat permesa a l’AP-7 de 120km/h a 110km/h, fonts del ministeri han descartat fer-ho "de manera generalitzada". Segons argumenten, la via "està preparada i dimensionada" per poder-se utilitzar en una velocitat de 120km/h, amb el que creuen que hi ha "mesures més intel·ligents" per fer front a l’accidentalitat.
Tanmateix, les mateixes fonts diuen que sí que es podria estudiar una reducció per trams, que no afectés la totalitat de l’AP-7 i que, en aquest sentit, estan oberts a analitzar les "propostes" que des del Servei Català de Trànsit els facin arribar.