Turisme
La Costa Daurada es promociona a la fira de turisme més important de França
El francès és el mercat estranger amb més visitants a la destinació i, aquest any, la seva recuperació ha estat positiva, apropant-se al nombre de visitants del 2019
La Costa Daurada finalitza la temporada estiuenca 2022 promocionant-se a França, més concretament, a l’IFTM Top Resa, la fira del sector turístic, només per a professionals, més important de França que es realitza a París del 20 al 22 de setembre. El francès és el mercat estranger amb més visitants a la destinació i, aquest any, la seva recuperació ha estat positiva, apropant-se al nombre de visitants del 2019. Així, l’objectiu d’aquesta acció de promoció és donar a conèixer a touroperadors i agències de viatges les novetats que, tant empresaris com Patronats de Turisme, estan treballant ja per la temporada 2023.
A través del Pla Conjunt de Promoció, la FEHT i els Patronats de Turisme de la Diputació de Tarragona Costa Daurada, Salou, Cambrils, Vila-seca, aquest és el quart any que assisteixen a la fira IFTM Top Resa amb un estand propi, un lloc pensat perquè els empresaris i responsables dels patronats de turisme puguin explicar els seus productes i serveis als professionals francesos, establir nous contactes i reforçar els existents.A més d'empresaris, en representació del territori hi ha assistit Pere Granados, alcalde de Salou i president del Patronat Municipal de Turisme de Salou.
A més dels Patronats de Turisme de la Diputació de Tarragona, Cambrils, Salou i Vila-seca, les empreses que tenen presència a l'estand en aquesta edició són: PortAventura World, Best Hotels, Oh!tels, Grupo Blaumar, Nautic Parc, Viajes Velero, Grupo Olympia...
Aquesta acció de promoció s'emmarca dins del pla conjunt de promoció turística de la Costa Daurada, signat pels Patronats de Turisme de la Diputació de Tarragona Costa Daurada, Salou, Cambrils, Vila-seca, conjuntament amb les associacions empresarials turístiques englobades dins la FEHT. Aquesta és una estratègia que busca aplicar els recursos obtinguts provinents de l’impost a les pernoctacions en establiments reglats per impulsar la comercialització i promoció dels productes i els serveis turístics del territori; així com per dinamitzar i reforçar el coneixement de la destinació.
PortAventura World segueix la seva estratègia de desenvolupament al mercat francès
PortAventura World, soci estratègic de la FEHT, tindrà una presència destacada a l’estand on el seu equip comercial i també Woody, la famosa mascota del parc, disposa d’un espai per a les seves trobades professionals. En aquest context, el parc temàtic llançarà la seva segona campanya comercial de l'any dirigida a les agències de viatges franceses.
Enguany, PortAventura World ha anunciat bons resultats amb el desenvolupament del mercat francès. El parc preveu un augment notable de l'assistència dels seus visitants francesos el 2022 en comparació amb el 2019, el seu any rècord. Amb aquesta finalitat, han implementat nombroses operacions estratègiques, com ara campanyes comercials, televisives i digitals, a diferents nivells territorials de França.
L’Apunt
El Pla de Promoció Conjunt. La FEHT i els Patronats de Turisme treballant junts
Aquest pla de promoció, iniciat el 2014, té com a objectiu fonamental aplicar una part dels recursos obtinguts provinents de l'impost a les pernoctacions en establiments reglats i és la FEHT l'encarregada de gestionar-lo. Així doncs, des de fa diversos anys, s'han creat unes sinergies molt positives entre el sector públic i el privat per assolir objectius de promoció, tan relatius a la Costa Daurada, com a les poblacions de Salou, Cambrils i Vila-seca, i també dels establiments turístics: hotels, càmpings i apartaments. Per a l’any2021, el pla va tenir un pressupost d'1,5 MEUR.
La FEHT, Federació Empresarial d'Hostaleria i Turisme de la província de Tarragona, aglutina el sector empresarial de l'allotjament de la província de Tarragona i té com a objectiu principal satisfer les necessitats dels professionals i les empreses d'aquest sector, així com promoure l'àmplia i variada oferta d'allotjament existent en aquesta demarcació. Aquesta acció comercial s'executa en una sinergia exemplar entre el teixit empresarial i el sector públic, la qual cosa representa una col·laboració única a Catalunya.