Educació
El col·legi Cardenal Vidal i Barraquer participa en una trobada territorial de la Fundació Escola Cristiana de Catalunya
Hi van prendre part les direccions de 28 escoles religioses de les comarques del Baix Camp, l'Alt Camp, el Tarragonès, la Conca de Barberà i el Baix Penedès
Les direccions de 28 escoles religioses es van trobar, ahir a l'escola Vedruna Sagrat Cor de Tarragona, per tal d'iniciar un procés de reflexió pedagògica. Hi van participar les escoles cristianes de les comarques del Baix Camp, l’Alt Camp, el Tarragonès, la Conca de Barberà i el Baix Penedès. En concret, s’hi van aplegar les direccions del Col·legi Cardenal Vidal i Barraquer de Cambrils, Claret, Cor de Maria, Dominiques Tarragona, El Carme, Joan XXIII, La Presentació, La Salle Reus, La Salle Tarragona, La Salle Torreforta, Lestonnac - L’ensenyança, Mare de Déu de La Serra, Mare de Déu del Carme, Maria Rosa Molas, Pare Manyanet, Sagrat Cor, Sant Josep, Sant Pau, Sant Pau Apòstol, Sant Rafael, Santa Teresa de Jesús, Teresianes-Jaycar, Tic-Tac, Tílmar, Vedruna L’Espluga de Francolí, Vedruna Sagrat Cor Tarragona, Vedruna Santa Coloma De Queralt i Vedruna Valls.
La d'ahir va ser una de les sis trobades territorials que la Fundació Escola Cristiana de Catalunya (FECC) convoca sota el lema "Som futur" per projectar el futur de l’educació, i definir quin ha de ser el seu paper dins del sistema educatiu. El catedràtic d’educació i expresident del Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu Joan Mateo lidera aquest procés de reflexió. Els pròxims mesos es treballarà amb un equip format per representants dels centres, docents, famílies i alumnat de les escoles cristianes de Catalunya i Persones externes de reconegudes en l’àmbit i educatiu i social.
Treball durant tot el curs i presentació del nou marc estratègic
Aquest procés s'allargarà durant i acabarà amb la presentació pública del nou marc estratègic dels centres de la FECC. Eva Aguiló, responsable de l’àrea pedagògica de la FECC i de l’equip de treball del procés de reflexió estratègica ha apostat pel treball en xarxa de les escoles: "entre tots cal unir esforços i anar més enllà de les individualitats de les escoles". També ha plantejat que “les escoles cristianes hem de treballar les aliances estratègiques a nivell internacional per tal d’obrir mirades que ara no tenim”.
Joan Mateo, coordinador del debat i catedràtic d’Educació, ha destacat que "les administracions públiques no podran donar una bona resposta sense la participació de diversos agents. Per això, el rol de l’escola concertada a Catalunya serà important: per atendre amb qualitat les demandes socials de l’educació".
Acollida i compromís social
Aquesta ha estat una de les sis trobades territorials que tenen lloc del 20 de setembre al 6 d’octubre a les ciutats de Manresa, Tarragona, Lleida, Barcelona, Sabadell i Girona. S’emmarquen en la redefinició estratègica que la Fundació Escola Cristiana de Catalunya va iniciar el passat curs. En aquell moment hi van participar més de tres-centes persones, entre titulars, direccions i famílies. El marc estratègic aposta per un nou paradigma basat en tres eixos: esdevenir referència educativa, fer visible una identitat cristiana acollidora i oberta al diàleg; i potenciar la presència i compromís social d’aquests centres al territori.
La reflexió partirà de la importància de l’escola concertada, l’educació com a element nuclear de la dinamització social, la necessitat de pensament estratègic i la gestió de la informació. La Fundació Escola Cristiana de Catalunya agrupa 395 escoles cristianes d’iniciativa social arreu del país. Formen part del sistema educatiu de Catalunya i eduquen 252.000 alumnes de diferents nivells i etapes.