Informació general

L'equip Motos Badia-Benelli fa un molt bon paper a les 24 Hores de Motociclisme de Montmeló

Per Judit Pinazo



L'equip Motos Badia-Benelli repostant combustible
L'equip cambrilenc Motos Badia-Benelli no ha tingut sort en el seu pas per les 24 Hores de Motociclisme que s'han celebrat aquest passat cap de setmana al Circuit de Catalunya de Montmeló, tot i l'excel·lent paper que han fet els seus pilots i tot l'equip mecànic. Recordem que l'equip, encapçalat per Enric Badia estava format per 15 persones. L'equip tècnic de Motos Badia el van formar Jordi Perelló, Rafel Muntaner, Marc Domínguez i David Curto, juntament amb tècnics dels serveis oficials de Suzuki i Benelli de la demarcació. Els quatre pilots de l'equip van ser el reusenc Francesc Torrents –guanyador tres anys seguits de la copa Yamaha R-1–, Antoni Guinovart i Eduard Fernández –pilots provadors i periodistes de la revista Solo Moto– i Òscar Pena –pilot provador i periodista de la revista Motociclismo–.

Inici excel·lent

Tal i com explicava ahir el cap de l'equip –Enric Badia–, tot va començar molt bé, ja que l'equip va fer un molt bon paper en els entrenaments, que va permetre que la seva moto, una Benelli Tornado de 1130 cc i amb 170 cavalls de potència a la roda, se situés en la vint-i-novena posició de la graella de sortida, d'un total de 73 motos i en la vint-i-tresena posició de la seva categoria, la de superbikes. Les tres primeres hores, segons Badia, van ser molt bones, a la segona hora l'equip ja havia aconseguit situar-se en la vint-i-sisena posició i a la tercera hora de cursa ja estaven en la quinzena posició. Segons Badia, "es va fer una remuntada espectacular". Les coses anaven molt bé per a l'equip cambrilenc, però encara havien d'anar millor. Entre la tercera i la vuitena hora l'equip va anar reduint diferència amb el principi de la classificació fins arribar a aconseguir la tretzena posició de la general i la setena en la seva categoria.

Els problemes

Tot anava molt bé fins que a la vuitena hora va sorgir el primer problema. Es va trencar el cable del gas, fet que va provocar que l'equip sofrís un descens fins la vint-i-novena posició. Al cap de dues hores, es va trencar l'estrep, una avaria no gaire greu, però que va provocar el descens de dues posicions.

Tot i aquest lleu descens en la classificació, l'equip va aconseguir remuntar de nou fins a col·locar-se a la vint-i-cinquena posició i aconseguir la novena posició de la seva categoria. Destacar que entre les 4 i les 6 hores l'equip va efectuar dos relleus i va aconseguir la segona volta més ràpida en pista.

Però tot i el bon ritme i l'excel·lent posició de l'equip cambrilenc, va ser cap allà a les 11.15 hores, a poques hores de finalitzar la carrera, quan van arribar els problemes, en el moment en què es va trencar l'eix d'equilibrat i la moto es va trencar. A aquelles alçades, quan s'havien retirat 20 pilots d'un total de 73, era tot un repte haver arribat a aquella alçada de la cursa. Tot i la mala sort de patir aquest problema, Badia es mostrava molt satisfet de com havia anat tot, des de l'equip mecànic fins als pilots, tenint en compte que l'equip competia amb una moto molt inferior a la majoria de les que estaven en cursa "des d'aquí vull donar les gràcies a tot l'equip per la feina feta".

Tal i com explicava Badia, l'any que ve tornaran a participar-hi, segurament amb una nova moto, però de moment encara està tot per determinar.

Comenta aquest article